خانه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه رویان افتتاح می‌شود
کد خبر: 3866331
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱

خانه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه رویان افتتاح می‌شود

گروه سلامت ــ استاد زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی در پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی با اعلام این خبر که تا دو هفته دیگر برج رویان افتتاح می‌شود، گفت: این برج خانه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه رویان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم چهارمین دوره تجلیل از برترین‌های حوزه پژوهش و فناوری در سال ۱۳۹۸ صبح امروز سه‌شنبه سوم دی‌ماه، با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی و جمعی از مدیران و مسئولان وزارتخانه‌های صنعت، کشور و علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از محققان و مدیران جهاددانشگاهی در محل پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاددانشگاهی برگزار شد.

حسین بهاروند، برنده جایزه مصطفی ۲۰۱۹ و عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی در این مراسم طی سخنانی پیرامون شکل‌گیری رویان و درسی که از اساتید خود در این مسیر گرفته است، گفت: آزمایشگاه تحقیقاتی مؤسسه رویان فعالیت خود را در یک فضای ۲۰ متری آغاز کرد، اما حالا به مصداقی از فعالیت‌های نوآورانه در حوزه سلول‌های بنیادی، ژن‌درمانی، ناباروری و ... تبدیل شده است.
 
درمان بیماری پارکینسون و تحلیل چشم در ایران
وی افزود: رویان در ابتدای تأسیس خود به عنوان مرکز درمان ناباروری فعالیت خود را آغاز کرد و امروز موفق به استفاده از انواع سلول‌های بنیادی برای رفع بسیاری از مشکلات و بیماری‌های مربوط به انسان شده است. به طور مثال در سال ۱۴۰۰ ایران برای اولین بار پیوند سلول‌های بنیادی در درمان بیماری پارکینسون و دکوراسیون ماندلا (تحلیل چشم) را انجام خواهد داد.

بهاروند تصریح کرد: امروز رویان توانسته در این اکوسیستم یعنی از تولید علم تا توسعه فناوری و تجاری‌سازی حرکت کند و تا دو هفته دیگر برج رویان افتتاح خواهد شد. این مرکز، تبدیل به خانه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه رویان خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه رویان یک کُنام بین‌رشته‌ای است، گفت: کُنام مؤلفه‌های مختلفی دارد که منجر به حیات اکوسیستم می‌شود. در حوزه رویان مرز‌های میان علم برداشته می‌شود. در حقیقت، کنام یک گونه، به همه راه‌های ارتباطی آن گونه با زیستگاه گفته می‌شود و با مفهوم زیستگاه متفاوت است.

استاد زیست‌شناسی و فناوری سلول‌های بنیادی در پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی در ادامه با اعلام این خبر که تا دو هفته دیگر برج رویان افتتاح می‌شود، گفت: این برج، خانه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حوزه رویان خواهد شد.

وی ادامه داد:‌ نوآوری‌هایی حمایت می‌شود که در خط مقدم علم بوده یا از اهمیت تجاری‌سازی برخوردار باشد. هشت سال پس از تأسیس مؤسسه رویان، نخستین مقاله این حوزه در سال ۷۸ در یک مجله بین‌المللی منتشر شد. در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۰۰ مقاله در این حوزه منتشر شده است. درمجموع تاکنون بیش از دو هزار مقاله در حوزه رویان منتشر انتشار یافته است.

وی در پایان گفت: از طبیعت آموخته‌ام که تکامل حاصل چالش است. پس هنگام حرکت باید در مقابل چالش‌ها آموخت که راهی بیابیم یا بسازیم، چرا که طی تکامل، در مواجهه با چالش‌های بزرگ حتی گونه‌های بزرگ جانوری هم نظیر دایناسورها از بین رفته‌اند، چون نتوانستند راهی مقابل آن بیابند و گونه‌های کوچکی، نظیر پستانداران با حصول توان شناختی توانستند در کل دنیا گسترش یابند.
انتهای پیام
captcha