خطوط اصلی دین اسلام و مسیحیت یکی است
کد خبر: 3866494
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴

خطوط اصلی دین اسلام و مسیحیت یکی است

گروه معارف ــ یک مدرس دانشگاه اعتقاد به مبدأ، معاد و وجود منجی را از مهم‌ترین اشتراکات دین اسلام و مسیحیت دانست و افزود: این نشان‌دهنده آن است که اصالت و پیام مشترک این دین‌ها، یکی است.

اصالت و ماهیت دین اسلام و مسیحیت یکی است

وجیهه اشرفی، مدرس دانشگاه شاهرود در گفت‌وگو با ایکنا از سمنان، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد حضرت مسیح‌(ع)، با بیان اینکه مشترکات مهمی که بین همه ادیان الهی وجود دارد این است که همه آن‌ها از طرف خدای یگانه نازل شده‌اند، اظهار کرد: دین یهود و مسیحیت از زمره دین‌هایی هستند که از طرف اسلام تأیید شده‌اند که این نشان می‌دهد آیین حضرت عیسی جایگاه ویژه‌ای نزد حضرت محمد(ص) و سایر ائمه اطهار(ع) دارد.

وی مهم‌ترین تفاوت دین اسلام با سایر ادیان را از نظر قانون دانست و گفت: آیین پیامبران گذشته و بخصوص حضرت مسیح از نوع شریعت است که ماهیت این دین‌ها یکی ولی در برنامه‌هایی مانند روزه، نماز و ... متفاوت است چنانچه خداوند در آیه 19 سوره آل عمران می‌فرماید: «إِنَّ الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ وَمَا اخْتَلَفَ الَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ إِلَّا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْعِلْمُ بَغْيًا بَيْنَهُمْ وَمَنْ يَكْفُرْ بِآيَاتِ اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ سَرِيعُ الْحِسَابِ؛ در حقيقت دين نزد خدا همان اسلام است و كسانى كه كتاب [آسمانى] به آنان داده شده با يكديگر به اختلاف نپرداختند مگر پس از آنكه علم براى آنان [حاصل] آمد آن هم به سابقه حسدى كه ميان آنان وجود داشت و هر كس به آيات خدا كفر ورزد پس [بداند] كه خدا زودشمار است».

اشرفی اعتقاد به مبدأ، معاد و وجود منجی را از مهم‌ترین اشتراکات دین اسلام و مسیحیت دانست و افزود: این نشان‌دهنده آن است که اصالت و ماهیت دین در این دو یکی است که در این راستا حضرت مسیح‌(ع) در خصوص وجود منجی به پیروان خود می‌فرماید: کمرهای خود را ببندید، چراغ‌های خود را افروخته دارید زیرا شما منتظر آقا و منجی خود هستید منجی که نظام جهانی عدالت‌محور را توسعه خواهد داد.

این مدرس حوزه با تأکید بر اینکه مشکل امروز دنیا ایجاد اختلاف و التقاط فکری در تمامی ادیان حتی در آیین اسلام است، اظهار کرد: در زمان خود حضرت مسیح، پیروان ایشان به تمامی قوانین مانند پوشش، آداب دینی‌، تدین و ... پایبند بودند و حتی منتظر ظهور پیامبر آخر الزمان هم بودند اما مشکل از جایی شروع شد که تحریف در ادیان شروع شد.

وی در پاسخ به این سؤال که امروزه دین مسیحیت چه آموزه‌هایی دارد که با توجه به اینکه برخی گرایش‌های غیر معقول ممکن است در آن باشد اما باز هم تفکرش در جهان مطرح است، یادآور شد: رعایت یکسری قوانین، وفای به عهد و قانونمندی محکمی که دین مسیحیت در کشورهای خود دارد و به مردم انتقال داده موجب شده تا مردم فکر کنند که این قوانین منحصراً برای دین مسیحیت و حضرت مسیح است در صورتی که تمامی موارد فوق مانند وفای به عهد، نظم، راستگویی، رعایت آداب اخلاقی و .... در دین اسلام توسط حضرت رسول اکرم‌(ص) حضرت علی(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) به جد به امت اسلام تأکید و سفارش شده که مسلمانان و جوامع اسلامی باید به این موارد پایبند باشند تا جامعه رشد کند.

رئیس جمعیت بانوان فرهیخته سمنان متذکر شد: در همین راستاست که مقام معظم رهبری سفارش اکید به مباحث اقتصادی و الگوی صحیح مصرف دارند تا با رفع مشکلات اقتصادی و پایبندی به محورهای اقتصادی، اصل دین حفظ شود.

انتهای پیام
captcha