مبلغان دینی معلومات خود را ارتقا دهند
کد خبر: 3867061
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳

مبلغان دینی معلومات خود را ارتقا دهند

گروه معارف ــ معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه تسلط به مطالب یکی از مهم‌ترین انتظارات از مبلغان دینی است، تأکید کرد: مبلغان دینی باید با تحقیق و پژوهش و مطالعه معلومات خود را ارتقا دهند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام حسین شهسواری، معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، در نشست مبلغان دینی مدارس سطح استان کردستان، که امروز، هفتم دی ماه در سالن جلسات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور خبر داد و اظهار کرد: مبلغان دینی به‌عنوان قشری که متناسب با دین و مروج و مبلغ معارف دینی هستند، اگر خود نسبت به رعایت دستورات دین اهتمام داشته باشند، دیگران نیز در الگوگیری رفتاری از آن‌ها تبعیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پوشش کامل جزو وظایف بانوان دینی به‌ویژه تحصیل‌کرده‌های مدارس علوم دینی است، افزود: بانوانی که به عنوان مبلغ دینی در مدارس فعالیت می‌کنند، وظیفه سنگینی را برعهده دارند.

حجت‌الاسلام شهسواری بابیان اینکه جامعه مخاطبان مبلغان دینی مدارس در آموزش‌وپرورش دانش‌آموزان هستند، بیان کرد: با توجه به سطح آگاهی دانش‌آموزان به‌ویژه در عصر اطلاعاتی امروز باید در نحوه پاسخگویی به سؤالات مخاطبان به روشی عمل نکنیم که مخاطب احساس کند، توان پاسخگویی به سؤالش را نداریم.

وی اعلام کرد: شناخت کافی از سطح سواد مخاطب، فرهنگ و اطلاع کافی از موقعیت فرهنگی منطقه و آداب‌ورسوم در ایجاد ارتباط سالم و تعامل هرچه بیشتر اهمیت دارد.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بیان کرد: کار مبلغان مدرسه به‌واسطه اینکه مخاطبان آن‌ها را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند، بسیار پیچیده و حساس است و باید با شناخت و آگاهی کامل در مورد مخاطب جلو بروند.

وی اشتیاق و انرژی مثبت را از ویژگی‌های ارتباط سالم عنوان و اعلام کرد: خیلی از بزرگان ما در سخت‌ترین شرایط زندگی اگر از آن‌ها سؤالی می‌شد در عین خوش‌اخلاقی و خوش برخوردی جواب می‌دانند.

حجت‌الاسلام شهسواری بیان کرد: امنیت پشتیبانی نه مالکیت، عشق‌ورزی و محبت، اعتماد و اطمینان نه تعصب کور و قضاوت، پرسش و بررسی نه پیش‌داوری و ...از دیگر ویژگی‌های ارتباط سالم است.

وی با بیان اینکه مبلغان دینی امروز الگوی رفتاری مخاطبان خود هستند، گفت: نحوه پوشش و رعایت حدود شرعی از سوی مبلغ دینی الگویی برای مخاطبان آن‌ها در مدارس است.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور افزود: دیدن و شنیدن نظرات دیگران نه پافشاری به عقاید شخصی از فاکتورهایی است که در ارتباط سالم موردتوجه قرار گیرد، مبلغان دینی در مدارس باید این فاکتور رفتاری را در خود تقویت و به دانش‌آموزان نیز انتقال دهند.

وی با اشاره به اینکه مبلغان دینی در مدارس اصل شنیدن حرف‌های دانش‌آموزان را مدنظر قرار دهند، تأکید کرد: مبلغان برای اثرگذاری مطالب خود باید زمان کافی برای حرف زدن مخاطبان در نظر گیرند.

حجت‌الاسلام شهسواری افزود: نگاه چهره به چهره با توجه به اینکه برخی از روحیات افراد را با نگاه به‌صورت و حرکاتش می‌توان شناخت از سوی مبلغان دینی در مدارس مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و امور روحانیون مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اعلام کرد: تسلط به مطالب یکی از مهم‌ترین انتظارات از مبلغان دینی است، مبلغان دینی باید با تحقیق و پژوهش و مطالعه معلومات خود را ارتقا دهند.

وی یادآور شد: تواضع و فروتنی و دوری از غرور، خوش‌رویی، آگاهی و دانایی نه تظاهر و عوام‌فریبی، پرهیز از هیجانی و احساسی عمل کردن، واقع‌بین بودن و شناخت کافی از نظام آفرینش از دیگر ویژگی‌هایی است که مبلغان دینی باید در درون خود تقویت تا بتواند ارتباط سالم را با مخاطب ایجاد کند.

انتهای پیام
captcha