برنامه‌ریزی راهبردی فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شد
کد خبر: 3867847
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱
از سوی سازمان دارالقرآن؛

برنامه‌ریزی راهبردی فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ سازمان دارالقرآن الکریم فرایند برنامه‌ریزی راهبردی فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی را آغاز کرد.

به گزارش ایکنا؛ سازمان دارالقرآن الکریم، فرایند برنامه‌ریزی راهبردی فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی را آغاز کرده و درصدد است که حداکثر ظرف مدت شش‌ماه برنامه پنج‌ساله عملیاتی را برای حوزه قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی آماده کند.

صدور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تأکید بر مؤلفه‌هایی همچون معنویت و اخلاق و ... در این بیانیه و مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان دستگاه متولی تبلیغ دینی، ارائه رویکردهای جدید از سوی رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی و تغییر مدیریت در سازمان دارالقرآن از ضرورت‌هایی است که موجب شد تا ببازنگری در برنامه‌ریزی راهبردی سازمان، اجتناب‌ناپذیر باشد.

همچنین، از سال 93 و براساس سند 10ساله، که برای فعالیت‌های قرآنی تدوین شده بود، بنا بر این بود که فعالیت‌های قرآنی سازمان براساس اهداف مد نظر در هفت عرصه برنامه‌ریزی شود و پس از گذشت پنج سال نیاز بود تا علاوه بر بازخوردگیری از اجرای این سند، یک نقشه راه عملیاتی و واقع‌بینانه برای فعالیت‌های قرآنی پنج سال بعد سازمان تدوین شود.

بر اساس این ضرورت‌ها یک ساختار سه‌لایه‌ای در سازمان پیش‌بینی شده و به مرحله عملیاتی رسیده است. در این راستا، شورای عالی برنامه‌ریزی با حضور اعضای هیئت‌ امنای سازمان به عنوان بالاترین رکن برنامه راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی با ریاست رئیس سازمان تبلیغات و عضویت اعضای هیئت‌ امنا و دبیری رئیس سازمان دارالقرآن تشکیل شده که هسته اصلی برنامه‌ریزی سازمان در این زمینه نیز شورای راهبردی و تلفیق است که نقش مدیریت فعالیت‌های مرتبط با تهیه برنامه راهبردی و به ویژه برنامه پنج‌ساله را برعهده دارد و بر روند تدوین، یکپارچگی و انسجام برنامه نظارت می‌کند.

گزارش ایکنا حاکی است، این شورای راهبری مرکب از 9 نفر از متخصصان قرآنی است که همگی از چهره‌های شناخته شده قرآنی کشورند و دبیری این شورا نیز به سیدجعفر صادقی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی، ارزشیابی و فناوری اطلاعات سازمان دارالقرآن محول شده و اعضای شورا نیز دبیران 9 کارگروه تخصصی هستند.

این 9 کارگروه شامل کارگروه قرائت و تلاوت قرآن به دبیری مهدی شکری، کارگروه حفظ قرآن با دبیری محمدمهدی بحرالعلوم، کارگروه مفاهیم و تفسیر قرآن به دبیری حسین تقی‌پور، کارگروه تربیت قرآنی به دبیری حجت‌الاسلام محمد رحمانی، کارگروه تبلیغ و ترویج گفتمان قرآنی به دبیری یوسف افراش، کارگروه توسعه ارتباطات و مشارکت‌‌های قرآنی به دبیری رحیم قربانی، کارگروه رسانه‌ها و فن‌آوری‌های نو به دبیری رحیم خاکی، کارگروه نظارت بر چاپ و نشر قرآن به دبیری کریم دولتی و کارگروه سبک زندگی قرآنی به دبیری مهدی شکری است.

برنامه‌ریزی راهبردی فعالیت‌های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی آغاز شد

همچنین، اعضای هیئت‌امنای سازمان دارالقرآن نیز در این کارگروه‌ها حضور خواهند داشت و فعالیت این کارگروه‌ها نیز تحت اشراف اعضای هیئت‌امنا از هفته جاری آغاز می‌شود. در این راستا، اولین جلسه شورای راهبردی و تلفیق روز گذشته، 9 دی‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی اخوان‌صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن برگزار شد و ایشان ضمن تبیین سیاست‌های نوین سازمان دارالقرآن برای اعضای شورا، احکام دبیران شورای تلفیق و کارگروه‌های تخصصی را اعطا کرد.

سیدجعفر صادقی در این باره اظهار کرد: جلسات شورا به صورت منظم و هفتگی برگزار خواهد شد و اعضای کارگروه‌ها نیز با مشورت دبیر شورای راهبری و نیز دبیران کارگروه‌ها نهایی مشخص می‌شوند.

وی ادامه داد: بنابر این باید در این کارگروه‌ها از چهره‌های برجسته استفاده شود تا برنامه‌ریزی سازمان تبلیغات اسلامی با تکیه بر ظرفیت کل سازمان تبلیغات نه فقط سازمان دارالقرآن مانند حوزه هنری، تبیان و ... معاونت‌ها و ادارات کل ستادی سازمان و نیز ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها به خوبی انجام شود.

صادقی بیان کرد: این برنامه‌ریزی با توجه به اسناد بالادستی اعم از مصوبات مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اساس‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی و ... انجام می‌شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اشتیاق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۰/۱۱ - ۰۸:۴۷
0
0
چرا فکرای جدید رو در جمعشون راه نمیدن؟ اینها چه برنامه جدیدی دارن؟
captcha