دادستان اراک دستور رسیدگی به وضعیت تردد سگ‌های ولگرد را صادر کرد
کد خبر: 3868336
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵

دادستان اراک دستور رسیدگی به وضعیت تردد سگ‌های ولگرد را صادر کرد

گروه اجتماعی - دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: در راستای حفظ حقوق عامه و پیرو شکایات مکرر مردم درباره تردد سگ‌های ولگرد در سطح شهر به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین، نامه رسیدگی به وضعیت این حیوانات به شهردار ابلاغ شده است.

دادستان اراک دستور رسیدگی به وضعیت تردد سگ‌های ولگرد را صادر کرد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، عباس قاسمی، دادستان عمومی و انقلاب اراک، پیرو درخواست‌های مکرر مردم جهت تردد سگ‌های ولگرد در سطح شهر به‌ویژه در مناطق حاشیه‌نشین و حفظ حقوق عامه مراتب را به محمدکریم شفیعی، شهردار اراک گزارش داده و طی نامه‌ای دستور رسیدگی به وضعیت سگ‌های ولگرد را صادر کرده است.

در این نامه آمده است؛

شهردار محترم کلان‌شهراراک

سلام علیکم

احتراماً، با توجه به رعایت و حفظ حقوق عامه گزارش‌های مردمی واصله در خصوص تردد سگ‌های ولگرد در سطح شهر اراک و بالاخص محله‌های حاشیه نشین شهری که ضمن ایجاد شرایط بروز بیماری‌های متعدد و خطرناکی نظیر هاری، تسکو پلاسموز، سارس و ... سبب در معرض خطر قرار گرفتن اطفال، نوجوانان، دختران و سالمندان(و موجب بروز گاز گرفتگی آنها )خواهد شد مقرر است به جهت پیشگیری از وقوع حوادث جانی، حفظ حقوق شهروندی و حقوق عمومی شهروندان، دستور فرمایید به استناد بند 15 ماده 55 قانون شهرداری و مطابق دستورالعمل کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد مصوب 11/7/87 نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌ها در محل مناسب، اقدام لازم به عمل آورید. بدیهی است عدم انجام وظایف مذکور و وقوع حادثه برای شهروندان، منجر به برخورد قانونی با مسئولان و متخلفین خواهد شد.

انتهای پیام
captcha