وزیر خارجه سابق انگلیس رویارویی آمریکا با ایران را بسیار خطرناک دانست
کد خبر: 3869095
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۳

وزیر خارجه سابق انگلیس رویارویی آمریکا با ایران را بسیار خطرناک دانست

گروه بین‌الملل ــ وزیر امور خارجه سابق انگلیس با اشاره به اقدام آمریکا در ترور سردار قاسم سلیمانی، گفت که تشدید تنش‌ها میان تهران و واشنگتن در پی این حمله بسیار خطرناک است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روزنامه گاردین، جرمی هانت، وزیر امور خارجه سابق انگلیس در واکنش به ترور سردار سلیمانی و همراهانش در بغداد گفت که تشدید تنش‌ها پس از این رویداد به شدت خطرناک است.

هانت از دولت انگلیس خواست از جایگاه خود به عنوان متحد نزدیک ایالات متحده استفاده کند تا دونالد ترامپ را به اتخاذ رویکردی منسجم‌تر در سیاست خارجی ترغیب کند. 

وی در ادامه گفت: اکنون در وضعیتی بسیار خطرناک هستیم،‌ چون هر دو طرف تصور می‌کنند که طرف دیگر نمی‌تواند و نمی‌خواهد وارد جنگ شود و به همین دلیل اقدامات افراطی مثل ترور سلیمانی انجام می‌گیرد.

این مقام پیشین بریتانیایی تأکید کرد: درست است که هیچ یک از این دو به دنبال جنگ نیست، اما از طرف دیگر در شرایطی که اتفاقی مثل این رخ می‌دهد، هر دو طرف مجبورند واکنش نشان دهند و این خطری است که در وضعیت فعلی وجود دارد.

هانت گفت: نمی‌توان پیش‌بینی کرد که واکنش (ایران) به این ترور به سرعت انجام می‌گیرد یا در بلندمدت، اما به هر حال روشن است که ایران باید واکنش نشان دهد.  

 وزیر امورخارجه سابق انگلیس در پاسخ به اینکه آیا دستور ترامپ برای انجام این حمله اشتباه محاسباتی بوده، گفت که زمان این مسئله را نشان خواهد داد. 

وی همچنین از اینکه واشنگتن پیش از انجام این حمله در مورد آن به لندن اطلاع نداده، انتقاد کرد و گفت که این کار با توجه به روابط دو کشور به عنوان متحدان نزدیک،‌ باعث تأسف است.  

 
 
  
انتهای پیام
captcha