انتقاد بایدن از توئیت تهدیدآمیز ترامپ علیه ایران
کد خبر: 3869213
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

انتقاد بایدن از توئیت تهدیدآمیز ترامپ علیه ایران

گروه بین‌الملل ــ نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا با انتقاد از توئیت تهدیدآمیز دونالد ترامپ علیه ایران وی را آدمی خطرناک و بی‌مسئولیت خواند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، بامداد امروز یکشنبه، 15 دی ماه، به پیام توئیتری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، واکنش نشان داد.

وی گفت: هیچ رئیس‌جمهوری حق ندارد آمریکا را بدون رضایت مردم به سوی جنگ سوق دهد. ما نمی‌دانیم چه چیزی در ذهن ترامپ می‌گذرد و هیچ ایده‌ای در این خصوص نداریم.

نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در خصوص اقدامات منفی ترامپ تصریح کرد: او ما را از شرکایمان و هم‌پیمانان ناتو جدا کرده است.

بایدن سپس به توئیت بامداد امروز ترامپ اشاره کرد و گفت: او خودسرانه طوفان توئیتری به راه انداخته است. معلوم نیست که با مشورت مشاورانش این حملات توئیتری را انجام می‌دهد یا بدون اطلاع آنها اقدام به چنین کارهایی می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا ساعاتی پیش در پیامی توئیتری با رجزخوانی علیه ایران نوشت: ایران جسورانه درباره هدف قرار دادن منافع آمریکا با هدف انتقام از خلاص کردن جهان از رهبر تروریست‌ها، که یک آمریکایی را کشته و چند نفر دیگر را به شدت مجروح کرده، صحبت می‌کند.

وی اظهار کرد: در صورتی که ایران به هر آمریکایی یا منافع آمریکا حمله کند، این کشور به 52 سایت در داخل ایران (به نشان 52 آمریکایی که ایران سال‌ها پیش آنها را به گروگان گرفته بود) حمله خواهد کرد. البته برخی از آنها بسیار عالی و برای ایران و فرهنگ ایران مهم‌اند و ایران بسیار سریع و به شدت مورد هدف قرار خواهد گرفت. آمریکا تهدید بیشتری نمی‌خواهد.

انتهای پیام
captcha