سردار سلیمانی «عمار» و «مالک» انقلاب بود
کد خبر: 3869221
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت:

سردار سلیمانی «عمار» و «مالک» انقلاب بود

گروه بین‌الملل ــ دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سردار قاسم سلیمانی را عمار و مالک انقلاب و نماد مقاومت در عرصه بین‌الملل دانست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، حجت‌الاسلام رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) طی سخنانی با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی گفت: حق حاج قاسم این نبود که در بستر از دنیا برود.

وی افزود: گر چه سردار سلیمانی را بیشتر در عرصه‌های نبرد، فرماندهی و بین‌الملل می‌شناسند، ولی ایشان هیچ وقت خود را فرمانده نمی‌دانست. ادبیات کلامی قاسم سلیمانی، جنبه فرماندهی نداشت، بلکه ادبیات بندگی خدا بود.

رمضانی ادامه داد: سردار سلیمانی اهل معرفت، محبت، اطاعت و ادب بود. به این ابعاد شخصیتی سردار کمتر پرداخته شده است. هنگامی که صحبت می‌کرد، حریم را حفظ می‌کرد و انسان از حضور ایشان لذت می‌برد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، قاسم سلیمانی را به معنای واقعی کلمه «عمار انقلاب» و «مالک انقلاب» دانست و افزود: وی صاحب بصیرت و فرماندهی بزرگ بود. مقام معظم رهبری وقتی فرماندهی به دست حاج قاسم بود، احساس امنیت می‌کرد و هیچ دغدغه‌ای برای مأموریتی که به وی داده می‌شد نداشت.

رمضانی در ادامه با تقدیر از شخصیت فردی و اجتماعی ابومهدی المهندس، معاون سازمان حشدالشعبی گفت: ابومهدی فرماندهی بزرگ بود. وقتی از وی سؤال شد چه کسی را از همه بیشتر دوست داری، گفت مقام معظم رهبری و بعد از ایشان حاج قاسم را دوست دارم.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: تعبیری که رهبر انقلاب در پیام تسلیت به کار بردند قابل تأمل است که چه بسا این اتفاق تعجیل در ظهور را به دنبال داشته باشد.

وی، مراسم تشییع پیکر سردار شهید سلیمانی در بغداد، کربلا، نجف، مشهدالرضا و همچنین در تهران را بزرگترین تشییع جنازه در سطح بین‌الملل عنوان کرد که توجه همگان را به خود جلب کرده است.

رمضانی از سردار سلیمانی به عنوان شهید مقابله با خشونت، تبعیض و بی‌عدالتی در عرصه بین‌الملل یاد و تأکید کرد: حاج قاسم به معنای واقعی کلمه نماد مقاومت در عرصه بین‌الملل بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در یک پیچ تاریخی قرار داریم و مسئولیت‌های مهمی برعهده ما قرار گرفته است. امروزه استعمار با واژه‌های فریبنده درصدد سلطه بر جوامع بشری است. نظام جمهوری اسلامی در حال طی کردن مسیر تمدن اسلامی است و قطعاً برای این حرکت عظیم باید هزینه‌های بزرگی پرداخت شود.

رمضانی گفت: جمهوری اسلامی ایران محور مقابله با تروریسم در دنیاست، ولی خودش قربانی تروریسم می‌شود. آنهایی که محور تروریسم هستند و خشونت را در دنیا مدیریت می‌کنند، به غلط خود را محور دفاع از حقوق بشر معرفی می‌کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان اظهار کرد: اگر فهم درست و عمیقی نسبت به این مسائل وجود نداشته باشد ممکن است از مسیر خارج شویم. شناخت دوست و دشمن و حضور در میدان رزم و جنگ نرم بسیار مهم است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha