تصاویری از حضور پرشکوه مردم بصره در مراسم تشییع ابومهدی المهندس
کد خبر: 3869971
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱

تصاویری از حضور پرشکوه مردم بصره در مراسم تشییع ابومهدی المهندس

گروه بین‌الملل ـ خیل عظیمی از مردم استان بصره در جنوب عراق برای حضور در مراسم تشییع پیکر ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی عراق، از مرر شلمچه تا میدان «الطیران» بصره تجمع کرده‌اند.

مشارکت نیم میلیون نفری مردم بصره در مراسم تشییع ابومهدیبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المعلومة، براساس آمارهای اولیه بیش از 600 هزار نفر از گروه‌های مختلف بصره برای شرکت در آیین تشییع پیکر «ابومهدی المهندس»، معاون حشد الشعبی عراق گردهم آمده‌اند.

تشییع‌کنندگان از گذرگاه مرزی شلمچه تا میدان «الطیران» مرکز استان بصره جمع شده‌اند.

این در حالی است که بسیاری از شهروندان عراقی از استان‌های مجاور نیز در حال حرکت به سمت بصره برای شرکت در مراسم تشییع هستند.

پیکر شهید ابومهدی المهندس، از فرماندهان حشد الشعبی عراق پس از انتقال به فرودگاه بین‌المللی آبادان به زیارتگاه سید عباس منتقل شد و هزاران نفر از شهروندان شهیدپرور آبادانی با برگزاری آیین سوگواری در حالی که به سر و سینه می‌زدند، شعار مرگ بر مریکا و مرگ بر اسراییل سر دادند.

پیکر مطهر شهید ابومهدی از فرودگاه آبادان به زیارتگاه سیدعباس آبادان منتقل و پس از تشییع و وداع به سمت خرمشهر و از آنجا به سمت مرز شلمچه منتقل شد.

پیکر شهید ابومهدی المهندس که در حمله جنایتکارانه بامداد جمعه آمریکای جنایتکار به شهادت رسید پس از تشییع در کاظمین، کربلا و نجف، به ایران منتقل شد و آیین تشییع و وداع با آنها در خوزستان ، مشهد الرضا، تهران و قم برگزار شد.

رهبر معظم انقلاب روز گذشته بر پیکر شهید سردار سلیمانی وابومهدی المهندس و همرزمانش  نماز میت خواندند.

براین اساس پیکرمطهر شهید ابومهدی المهندس قرار است برای خاکسپاری در وادی السلام به نجف اشرف برگردانده شود.

بامداد جمعه ۱۳ دی سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان جبهه مقاومت و چند همرزم آنها، در حمله پهپادهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود که در پی این اقدام تروریستی آمریکا، رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز در ایران عزای عمومی اعلام کردند.

مشارکت نیم میلیون نفری مردم بصره در مراسم تشییع ابومهدی

مشارکت نیم میلیون نفری مردم بصره در مراسم تشییع ابومهدی

مشارکت نیم میلیون نفری مردم بصره در مراسم تشییع ابومهدی

مشارکت نیم میلیون نفری مردم بصره در مراسم تشییع ابومهدی

انتهای پیام
captcha