اعتراض فرماندار واشنگتن به بازرسی ایرانی‌تبارها در مرز کانادا
کد خبر: 3869988
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲

اعتراض فرماندار واشنگتن به بازرسی ایرانی‌تبارها در مرز کانادا

گروه بین‌الملل ــ فرماندار واشنگتن با انتشار بیانیه‌ای به رفتار مرزبانان ایالات متحده در بازرسی سختگیرانه ایرانی ‌ــ آمریکایی‌هایی که از کانادا وارد این ایالت آمریکا می‌شدند، اعتراض کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «یورونیوز»، جی اینسلی، فرماندار واشنگتن در بیانیه خود نوشت‌: گزارش‌ها دربارهٔ آنچه در مرز روی می‌دهد، عمیقاً نگران‌کننده است. ایرانی ـ آمریکایی‌ها را برای مدت طولانی در مرز نگاه داشته‌اند؛ آن هم فقط به ‌خاطر نژاد و زادگاهشان.

وی این رفتار مرزبانان آمریکایی را ناپذیرفتنی خواند و آن را با بازداشت ژاپنی‌تبارهای آمریکا در جنگ‌ جهانی دوم مقایسه کرد.

فرماندار واشنگتن که عضو حزب دموکرات است در انتهای بیانیه خود چنین اتفاقاتی را پیامد مستقیم تصمیمات دونالد ترامپ برشمرد و نوشت: به دنبال تصمیم توجیه‌ناپذیر وی در ترک دیپلماسی، ایران برنامه هسته‌ای خود را از سر گرفت و خشونتی که آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند افزایش یافت.

مرزبانان ایالات متحده، در روزهای گذشته تعدادی از شهروندان آمریکایی را که ایرانی‌تبار هستند، هنگام بازگشت از کانادا به آمریکا در مرز زمینی (واشنگتن-بریتیش کلمبیا) متوقف کرده و از آنان درباره تنش‌ میان ایران و آمریکا پرس و جو کرده‌اند.

همچنین گذرنامه برخی از این افراد که در مجموع 60 نفر بودند، موقتاً از آنها گرفته شده است. تعدادی از ایرانی‌تبارها شهروند و برخی دیگر از آنها مقیم ایالات متحده بودند.

پس از ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران در جریان حمله پهپادی آمریکا در بغداد که در ساعات اولیه بامداد روز جمعه، 13 دی‌ روی داد، تنش‌ها میان دو کشور به اوج رسیده است.

انتهای پیام
captcha