دیدگاه دو سیاستمدار بریتانیایی درباره ترور سردار سلیمانی
کد خبر: 3870056
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴

دیدگاه دو سیاستمدار بریتانیایی درباره ترور سردار سلیمانی

گروه بین‌الملل ــ دو سیاستمدار بریتانیایی در واکنش به ترور سردار سلیمانی، از عدم مشورت دونالد ترامپ با متحدان آمریکا انتقاد کرده و نسبت به عواقب گسترده‌تر این ترور هشدار دادند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، جرمی هانت که از سال 2018 تا 2019 وزیر خارجه بریتانیا بود،‌ گفت: این اقدام باعث ایجاد شکاف و دو دستگی در میان کشورهای غربی شده است. جک استراو نیز که از سال 2001 تا 2006 وزیر خارجه بود، آن را قمار ترامپ برای ریاست جمهوری مجدد آمریکا توصیف کرد.

هانت گفت که عدم مشورت واشنگتن با سایر کشورها از جمله بریتانیا نشان‌دهنده بی‌توجهی روزافزون دولت ایالات متحده به اروپا است.

استراو که در دولت حزب کارگر بریتانیا و در زمانی که حمله و اشغال عراق صورت گرفت،‌ وزیر خارجه بود، نیز به مجله تایمز گفت: در ماجرای کشتن (شهادت) سلیمانی‌، ترامپ کاری را انجام داده است که رؤسای جمهور قبلی از انجام آن خودداری کردند،  زیرا به این نتیجه رسیده بودند که ارزشش را ندارد.

استراو افزود: گذشته از کشته شدن احتمالی آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها یا سایر غربی‌ها در پاسخ به قتل سلیمانی، این اقدام عواقب گسترده برای منافع آمریکا و اسرائیل به همراه دارد و در نهایت به نفع  ایران خواهد بود.

وی همچنین گفت: اینکه آیا همه این‌ مسائل به انتخاب مجدد ترامپ کمک می‌کند‌ یا نه هنوز نامعلوم است، اما اگر چنین باشد بهای سنگینی برای این انتخاب هزینه شده است.

انتهای پیام
captcha