سردار سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت است
کد خبر: 3870111
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

سردار سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت است

گروه اجتماعی - مدرس حوزه علمیه سردار سلیمانی را مصداق آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» دانست و عنوان کرد: سردار سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت و بزرگ یاور ولایت است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین خیرخواه، مدرس حوزه علیمه امروز، 17 دی ماه در مراسم شام غریبان شهید حاج قاسم سلیمانی که در گلزار شهدای رشت برگزار شد، با بیان اینکه سردار رشید اسلام، سپهبد حاج قاسم سلیمانی قلوب را تسخیر کرده بود، گفت: در طول تاریخ شخصیت‌های بزرگی آمدند و رفتند، اما چنین تشییع باشکوهی بی‌نظیر است.

وی با اشاره به تقرب وجودی حاج قاسم سلیمانی به درگاه الهی، اظهار کرد: سردار سلیمانی مانوس با قرآن بود و آیات را تلاوت می‌کرد لذا درسی که از سردار سلیمانی می‌گیریم این است که از قرآن دور نباشیم، زیرا قرآن فصل‌الخطاب است و کسی که با قرآن همراه باشد هرگز اشتباه نمی‌کند.

این مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه قرآن خواندن شخصیت حاج قاسم سلیمانی را ساخته بود، تصریح کرد: تمام فضائل اخلاقی در وجود حاج قاسم ظهور و بروز داشت و ایشان خود را خادم ملت و امت می‌دانست و هرگز به خود نمره بیست نداد، زیرا هر کسی به خودش نمره بیست دهد مردود می‌شود.

خیرخواه خادم بودن سردار سلیمانی را موجب نفوذ او در قلوب مردم دانست و افزود: حاج قاسم سلیمانی یک شخصیت نبود، بلکه یک فرهنگ بود و امروز دنیا در سوگ این فرهنگ است. ایشان نسبت به امور مسلمین اهتمام داشت و خاضع، خاشع، رئوف و مردم‌دار بود.

وی با بیان اینکه جای خالی سردار سلیمانی بعدها بیشتر احساس خواهد شد، گفت: سرداران و فرماندهان زیادی داریم، اما حاج قاسم رنگ و بوی دیگری داشت و بازوی ولایت محسوب می‌شد. دشمنان با ترور شهید سپهبد علی صیاد شیرازی یک بازوی رهبری را گرفتند و اکنون سردار سلیمانی را به شهادت رساندند.

این مدرس حوزه علمیه امام زمان(عج) را منتقم اصلی خون‌های به ناحق ریخته شده شهدا دانست و اضافه کرد: سردار سلیمانی سوریه و عراق و لبنان را نجات داد و جبهه‌های مقاومت در افغانستان و پاکستان و یمن را هدایت کرد لذا داغ شهادت او به راحتی سرد نمی‌شود و باید ضربه‌ای سخت و محکم بر دشمن وارد کنیم.

خیرخواه تک تک آحاد ملت ایران را یک سردار سلیمانی دانست که علم بر زمین افتاده علم‌دار ولایت را برافراشته نگه داشته‌اند و خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی مالک اشتر علی زمان بود، اما مردم ایران در مراسم تشییع پیکر مطهر ایشان نشان دادند که اهل کوفه نیستند.

وی مقام معظم رهبری را سکاندار کشتی انقلاب دانست و یادآور شد: سردار سلیمانی با فرمان رهبر انقلاب داعش و تکفیری‌ها را ریشه‌کن کرد لذا نام مقام معظم رهبری و حاج قاسم سلیمانی لرزه بر اندام دشمنان داخلی و خارجی می‌اندازد.

این مدرس حوزه علمیه سردار سلیمانی را مصداق آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا» دانست و عنوان کرد: سردار سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت و بزرگ یاور ولایت است که هم در حیات خود و هم در لحظات شهادتش خوش درخشید و به ما درس دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی داد.

انتهای پیام
captcha