اتحاد جهان اسلام؛ آخرین مأموریت فرمانده
کد خبر: 3870139
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴

اتحاد جهان اسلام؛ آخرین مأموریت فرمانده

گروه سیاست و اقتصاد ــ همرزم سردار شهید سلیمانی گفت: بدون شک خون سردار سلیمانی در گرایش مردم دنیا به اسلام و این مکتب و مسلمان شدن آنان بسیار مؤثر خواهد بود و خون او مانند زمان حیاتش اتحاد مسلمانان را رقم خواهد زد.

اتحاد جهان اسلام؛ آخرین ماموریت فرماندهسرتیپ دوم جواد ملکی، همرزم سردار شهید سلیمانی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: سخن گفتن از سردار سلیمانی راحت نیست و هر فردی بعدی از ابعاد وجودی این شخصیت را تفسیر می‌کند.

وی افزود: تفسیر ابعاد وجودی این شخصیت باعث می‌شود مردم و جوانانی که دفاع مقدس را ندیده‌اند، او را بیشتر بشناسند و از او الگو بگیرند.

همرزم سردار شهید سلیمانی بیان کرد: سردار سلیمانی در زمان دفاع مقدس مرد اول خاکریز بود و در شناسایی‌ها که سخت‌ترین کار جنگ بود، شخصا حاضر می‌شد و این طور نبود که نیروهای اطلاعاتی هر چند تجربه کافی را داشتند، این کار را انجام دهند؛ او شخصا برای این کار حاضر بود.

ملکی با بیان اینکه او در عقب جنگ نبود؛ خود در خط مقدم بود و همیشه به نیروها می‌گفت بیایید نه اینکه بروید، ادامه داد: در عملیات کربلای ۳ در مهران وقتی کار سخت شد، شخصا آرپی‌جی به دست گرفت و با رزمنده‌ها در خط مقدم در شدیدترین حالت آرپی‌جی می‌زد و لشکر را نگه داشت.

وی بیان کرد: جدای از همه این خصوصیات که از او یک فرمانده بی‌نظیر ساخته بود، این بود که به سخنی که می‌زد اعتقاد داشت و بعاد در عمل اعتقادات خود را پیاده می‌کرد. در زمان جنگ، نیروها گوش به فرمان او بودند و دل‌ها امروزمتوجه ایشان بود چون ایشان اخلاص داشت و هر کاری که کرد برای خداوند بود.

ملکی با اشاره به اینکه امروز نیاز داریم این گونه افراد را برجسته کنیم تا الگوی خوبی برای جوانان بسازیم، افزود: این سردار رشید لشکر ثارالله را از شروع تشکیل تا پایان جنگ فرماندهی کرد. آنچه امروز بیش از همه باید توجه کنیم، بعد اطاعت از رهبری و ولایت‌مداری این شخصیت بود که او را پیروز می‌کرد.

همرزم سردار شهید سلیمانی بیان کرد: این شهادت گرچه مردم بسیاری را در جهان داغدار کرد، اما برای او یک پیروزی بود چراکه ۴۰ سال است که در عزای شهادت سوخت و ساخت. امروز هم می‌بینید ملت عراق علی‌رغم تمام همجه‌ها با دل و جان برای تشییع سردارسلیمانی آمدند و در ایران نیز مردم حماسه آفریدند.

وی با بیان اینکه این سردار رشید درسی از بصیرت و دشمن‌شناسی به ما داد، افزود: ممکن است فردی در یک مقام باشد، اما بصیرت نداشته باشد و دوست و دشمن را تشخیص ندهد، ولی حاج قاسم بصیرت بسیار خوبی داشت و از دوست که همان مقام معظم رهبری بود فرمان می‌گرفت و بر دشمن می‌تاخت.

همرزم سردار شهید سلیمانی بیان کرد: آمریکا 40 سال است که دشمن انقلاب اسلامی است و امروز ناجوان مردانه این کار را انجام داد و این شخصیت را ترور کرد.

ملکی با بیان اینکه خداوند دل‌ها را متوجه او ساخت، یادآور شد: بدون شک خون سردار سلیمانی در گرایش مردم دنیا و مسلمان شدن مردم دنیا بسیار موثر خواهد بود و خون او مانند زمان حیاتش اتحاد مسلمانان را رقم خواهد زد.

انتهای پیام
captcha