عمل به فرامین قرآن؛ راه عبور از فتنه‌‌ها
کد خبر: 3870601
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰

عمل به فرامین قرآن؛ راه عبور از فتنه‌‌ها

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیت‌الله العظمی مدرسی، از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلای معلی راه عبور از امتحانات الهی و فتنه‌ها را عمل و تبعیت از راه قرآن و وحی دانست.

عمل به فرامین قرآن؛ راه عبور از فتنه‌‌ها

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله العظمی سیدمحمدتقی مدرسی، از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلای معلی در جلسه سخنرانی هفتگی خود که پنج‌شنبه، 19 دی‌ماه در دفتر ایشان در کربلا برگزار شد، با اشاره به امتحانات الهی و فتنه‌ها گفت: امتحانات گاهی فردی و گاهی جمعی است، که در این صورت تمامی امت در معرض آن قرار می‌گیرد که برای عبور از این امتحانات و فتنه‌ها ملت‌ها باید از راه وحی پیروی کنند.

وی با اشاره به ضرورت تبعیت از وحی و قرآن برای عبور از فتنه‌ها بیان کرد: برای عبور از این فتنه‌ها وحی سه راه و سه شیوه را بیان کرده است؛ اولین راه، ذکر، تسبیح زیاد و منزه دانستن خداوند است؛ در این مورد امت‌ها به خطاهای خود مراجعه و آن را اصلاح می‌کنند.

آیت‌آلله مدرسی افزود: دومین راه مراجعه به هدایت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است که اطاعت از آنان و پیروی از علمای ربّانی امت را که در مسیر آن بزرگواران حرکت می‌کنند،‌ نیز شامل می‌شود و سومین راه عدم تسلیم در برابر کفار و منافقین و تأثیرپذیری از آنان است.

وی در خصوص عدم تأثیرپذیری از کافران گفت: بخش بزرگی از چالش‌ها و امتحانات سخت جوامع اسلامی به دلیل رسانه‌های گمراه کننده و پیروان گمراه آن هستند، لذا مؤمنین نسبت به این مسئله هوشیار باشند که در لغزشگاه‌های خطرناک قرار نگیرند.

این مرجع عالیقدر تقلید در بخش دیگری از سخنان خود، معترضان عراقی را به پیروی از انسان‌های صالح و راستگو و دوری از فتنه‌گران دعوت و تصریح کرد: ما از معترضانی که خواستار حقوق مشروع خود هستند، حمایت و دعوت می‌کنیم آنها را که با استفاده از ابزارهای مشروع به اهداف مشروع خود حرکت کنند و در مسیر فتنه‌گران و تخریب‌گران حرکت نکنند.

محسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha