توجیه گناه از ارتکاب به گناه بدتر است
کد خبر: 3870735
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۱

توجیه گناه از ارتکاب به گناه بدتر است

گروه معارف ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ازدیاد گناه، جامعه را زمین‌گیر می‌کند، گفت: اگر گناهی انجام شود و به فکر توجیه آن گناه باشیم از ارتکاب به گناه بدتر است.

توجیه گناه بدتر از ارتکاب گناه استحجت‌الاسلام والمسلمین علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، با اشاره به اینکه اگر در جامعه‌ای گناه بیشتر باشد آن جامعه زمین‌گیر می‌شود، اضافه کرد: اگر گناه در جامعه افزایش پیدا کند به طور قطع آن جامعه از تحرک باز می‌ماند و زمین‌گیر می‌شود که آثار بسیار مخربی را به همراه دارد و از همین جهت باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم دو تعبیر در رابطه با گناه به کار برده شده است، ادامه داد: یکی از تعابیر قرآن در رابطه با گناه، دم است و به معنی اینکه گناه برای انسان دم می‌شود و هرچه این دم بیشتر و طولانی‌تر باشد، حرکت برای انسان دشوارتر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی بیان کرد: انسان اهل کره خاکی نیست و برنامه‌های خداوند متعال برای انسان نیز صعود کردن است و در همین رابطه امام حسین(ع) در واقعه عاشورا فرمودند: «مرگ به منزله پل است» حال اگر گناهان انسان زیاد باشد، گذشتن از این پل نیز برای انسان سخت‌تر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خادمی تأکید کرد: یکی دیگر از تعابیر قرآن در رابطه با گناه، «بارسنگین» است که هرچه انسان گناهان بیشتری را انجام دهد، بار انسان سنگین‌تر می‌شود و سخت‌تر می‌تواند مرگ را بپذیرد.

به گفته وی اگر این بار سنگین‌تر باشد در نهایت انسان احساس می‌کند زیر کوهی از خاک مانده است و از همین جهت افرادی که گناه نمی‌کنند سبک‌بال هستند و قدرت پرواز و صعود بیشتری دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی اظهار کرد: حتی در واقعیت نیز در نظر بگیریم، زمانی که انسان درون آب است و یک وزنه به وی وصل شده باشد، غرق می‌شود و از همین جهت باید تلاش کنیم گناهان کمتری داشته باشیم تا سبک بال باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین خادمی تصریح کرد: خداوند راه توبه را برای انسان باز گذاشته است و از همین جهت انسان اگر مرتکب گناهی می‌شود نباید گناه خود را توجیه کند بلکه باید توبه کند و از درگاه خداوند طلب بخشش کند.

انتهای پیام
captcha