اعلام برنامه‌های جامعه قرآنی برای گرامیداشت سردار دل‌ها
کد خبر: 3872087
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۲
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته/

اعلام برنامه‌های جامعه قرآنی برای گرامیداشت سردار دل‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در هفته‌ای که پشت سر گذاشته شد شاهد تشکیل ستاد هماهنگی برنامه‌های قرآنی بزرگداشت شهادت سردار قاسم سلیمانی بودیم، همچنین در طول این هفته در گوشه و کنار کشور محافل باشکوه انس با قرآن با حضور قاریان کشوری و بین‌المللی برپا شد.

جمعه  ////////  برنامه‌های جامعه قرآنی برای گرامیداشت شهادت سردار دل‌ها

به گزارش ایکنا؛ رخدادهای قرآنی هفته آخر دی‌ماه با وجود سپری شدن چندین روز از شهادت سردار قاسم سلیمانی باز هم‌ متأثر از این اتفاق بود و در طول این هفته شاهد برگزاری محافل انس با قرآن در گوشه و کنار کشورمان به مناسبت شهادت سردار رشید سپاه اسلام قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت بودیم. علاوه بر این در هفته جاری شاهد تشکیل ستاد هماهنگی و اجرای برنامه‌های قرآنی ویژه شهادت سردار قاسم سلیمانی و همچنین برگزاری دومین نشست دبیران استانی قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بودیم. در ادامه مروری بر مهم‌ترین رویدادهای قرآنی هفته آخر دی‌ماه(۲۱ تا ۲۷) داشته‌ایم.

برگزاری جلسه هماهنگی برنامه‌های قرآنی شهادت سردار سلیمانی
در اولین روز هفته جاری شاهد برگزاری اولین جلسه ستاد هماهنگی برگزاری ویژه‌برنامه‌های قرآنی به مناسبت شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی بودیم. این‌ جلسه با حضور قائم‌مقام شورای عالی قرآن، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، مدیرعامل ایکنا و رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و جمع دیگری از مدیران نهادهای قرآنی کشور در محل سالن نشست‌های سازمان دارالقرآن برگزار شد. در این جلسه در مورد برگزاری محفل با شکوه انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی کشور تاکید و کمیته‌ای برای پیگیری امور از بین اعضای این جلسه تشکیل شد و این کمیته طی این هفته دو جلسه تشکیل داد. جلسه بعدی ستاد، شنبه، 28 دی ماه در محل خبرگزاری ایکنا برگزار می‌شود.

تصمیم‌گیری در مورد برنامه‌های قرآنی ویژه شهادت سردار سلیمانی
دومین جلسه کمیته هماهنگی ویژه‌برنامه قرآنی گرامیداشت سردار شهید سلیمانی در تهران، روز سه‌شنبه با حضور اعضای کمیته اجرایی ستاد ویژه‌برنامه‌های قرآنی بزرگداشت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در محل سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد. در این جلسه برنامه‌های مختلف مورد نظر جهت برگزاری ویژه‌برنامه قرآنی گرامیداشت سردار شهید سلیمانی برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم انجام شد. محمدتقی میرزاجانی، دبیر این کمیته گفت: در این جلسه بر تدوین کتابچه‌ای حاوی ویژگی‌های قرآنی سردار سلیمانی و ادامه‌دار بودن برنامه‌های این ستاد تا روز چهلم شهدای مقاومت تأکید شد.

از تالیف کتاب تا تولید تواشیح و برگزاری محافل قرآنی
روز سه‌شنبه دبیر کمیته اجرایی ستاد بزرگداشت سردار شهید سلیمانی طی گفت‌وگویی از برگزاری محافل قرآنی در استان‌ها تا پایان دهه فجر انقلاب اسلامی و چهلمین روز درگذشت سرداران جبهه مقاومت خبر داد و گفت: همچنین، کاروان قرآنی انقلاب نیز در برخی از استان‌ها حضور خواهد داشت و قاریان قرآن اجرای برنامه دارند که نخستین روز آن دهم بهمن‌ماه بر سر مزار سردار شهید سلیمانی انجام خواهد شد. البته در طول دهه فجر نیز اعضای کاروان قرآنی، که متشکل از اساتید، قاریان و حافظان برجسته کشورند، در برخی از استان‌ها نیز حضور خواهند یافت. تولید تواشیح با موضوع پاسداشت مقام سردار شهید سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت، نام‌گذاری برخی مراکز و مجموعه‌های قرآنی به نام سپهبد شهید قاسم سلیمانی، سوق دادن محتوای برخی برنامه‌های مهم قرآنی دستگاه‌ها و نهادها (به جمعه  ////////  برنامه‌های جامعه قرآنی برای گرامیداشت شهادت سردار دل‌هاویژه‌برنامه‌هایی که در این ایام برگزار می‌شود) به نام سردار شهید سلیمانی و دیدار با خانواده محترم و معزز سردار از دیگر برنامه‌های ستاد است.

محفل با شکوه جامعه قرآنی برای سردار دل‌ها
شامگاه روز پنج‌شنبه ۲۶ دی‌ماه مجلس بزرگداشت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، شهدای سانحه هوایی با حضور مردم و جامعه قرآنی کشور در حسینیه فاطمة‌الزهرا(س) واقع در میدان سپاه تهران برگزار شد. در این مراسم تعدادی از قاریان بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداختند.

اعلام نتایج آزمون اعطای مدرک به حفاظ
نتایج مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن کریم مشخص و سه نفر از حفاظ کل قرآن کریم موفق به دریافت مدرک درجه یک معادل دکترا شدند. ۲۰ نفر از حفاظ قرآن در آزمون مرحله چهارم دوره‌های دوازدهم و سیزدهم که روز جمعه، ۱۵ آذرماه، در محل سازمان دارالقرآن برگزار شد شرکت داشتند که در نهایت سه نفر از حافظان کل قرآن کشورمان به نام‌های «معصومه گودرزی» از استان اصفهان، «ابوالفضل مهدوی‌صدر» از قم و «مسعود اکبری» از استان مرکزی موفق به دریافت مدرک درجه یک معادل دکترا شدند.

بررسی میزان اثربخشی محتوای قرآنی بر کودکانجمعه  ////////  برنامه‌های جامعه قرآنی برای گرامیداشت شهادت سردار دل‌ها
دومین نشست از سلسله نشست‌های «اثربخشی تولیدات قرآنی برای کودکان» با محوریت آموزش مفاهیم اخلاقی به کودکان و با حضور مدیرکل دفتر آموزش و برنامه‌ریزی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دو نفر از پژوهشگران، صاحب‌نظران و کارشناسان عرصه روانشناسی کودک و حوزه دین سیدعلی محمدرفیعی، پژوهشگر حوزه دین و به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد. در این نشست زمینه‌های ده‌گانه اثربخشی مفاهیم قرآنی و اخلاقی بر کودکان معرفی و گام‌های اجرایی آن نیز تشریح شد.

نامگذاری جشنواره قرآن وزارت بهداشت به نام سردار سلیمانی
در این هفته محمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از اقدامات این‌ مرکز برای گرامیداشت شهید سردار قاسم سلیمانی خبر داد. وی با اشاره به آغاز فرایند اجرایی بیست‌وپنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جوار مزار سردار شهید قاسم سلیمانی،‌ گفت: در نشست هم‌اندیشی کارشناسان قرآن و عترت، ویژه‌برنامه‌ای برای گرامیداشت مقام سردار شهید سلیمانی نیز در نظر گرفته شده است.

برپایی نمایشگاه محصولات قرآنی
در این هفته مرکز طبع و نشر قرآن کریم و شورای عالی قرآن از برپایی نمایشگاه و فروشگاه عرضه محصولات قرآنی و فرهنگی(عرضه انواع قرآن، کتب ادعیه و محصولات فرهنگی) خبر دادند. بر همین اساس تمامی محصولات قرآنی و فرهنگی این فروشگاه که عنوان شهر قرآن نیز دارد، از طریق فضای مجازی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است که می‌توانند با مراجعه به آن به راحتی، محصولات مورد نظر خود را انتخاب کنند.

گردهمایی دبیران قرآنی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌هاجمعه  ////////  برنامه‌های جامعه قرآنی برای گرامیداشت شهادت سردار دل‌ها
دومین نشست دبیران قرآن و عترت استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صبح روز چهارشنبه ۲۵ دی‌ماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی صالحی، معاون فرهنگی ــ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و به میزبانی سازمان دارالقرآن الکریم برگزار شد. معاون فرهنگی ـ سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بخشی از صحبت‌های خود در این نشست با اشاره به اینکه نتوانسته‌ایم طعم قرآن و عترت را آنگونه که باید و شاید به جوانان بچشانیم،‌ گفت: اگر آثار قرآنی را به فراورده‌های سهل‌الوصول و قابل فهم‌تری تبدیل کنیم، یک محصول به راحتی می‌تواند ده‌ها شبهه را از بین ببرد. همچنین در این نشست دبیران قرآن و عترت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته از ابتدای سال تا کنون، به تشریح و آسیب‌شناسی چالش‌های پیش رو پرداختند.


پویشی برای جان باختگان حادثه هواپیمایی و شهادت سردار سلیمانی
پویش تلاوت سوره یاسین برای جان‌باختگان حوادث اخیر در کشور ازجمله درگذشتگان تشییع پیکر شهید سلیمانی در کرمان و سقوط هواپیمای اوکراینی از سوی شبکه قرآن و معارف سیما برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این پویش با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه قرآن و معارف سیما به نشانی qurantv.ir و ثبت درخواست تعداد قرائت این سوره، ثواب این کار پسندیده را به ارواح پاک این عزیزان هدیه کنند.

انتهای پیام
captcha