تأمین خون بیماران خاص در سیستان و بلوچستان/ کمبود خون نداریم
کد خبر: 3872159
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
حاجی بیگی بیان کرد:

تأمین خون بیماران خاص در سیستان و بلوچستان/ کمبود خون نداریم

گروه سلامت ــ سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، با بیان اینکه سیل اخیر در سیستان و بلوچستان خسارتی به ساختارهای انتقال خون در این استان وارد نکرده است، گفت: خون مورد نیاز برای بیماران این استان تأمین است و در صورت نیاز از طریق شبکه‌ خون رسانی مهیا می‌شود.

تأمین خون بیماران خاص در استان سیل‌زده سیستان و بلوچستان/ هیچ کمبود خونی در این استان وجود نداردبشیر حاجی‌بیگی، سخنگوی سازمان انتقال خون ایران در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به انتشار برخی اخبار در رابطه با کاهش ذخایر خونی استان سیستان و بلوچستان در سیل اخیر، اظهار کرد: شبکه خون رسانی نقش مهمی در تأمین خون کل کشور دارد، اگر در یک استان سطح دخایر خونی کاهش پیدا کند، بلافاصله استان‌های مجاور نیاز به خون موجود را تأمین می‌کنند.

وی تصریح کرد: در استان سیستان و بلوچستان اگر نیاز به خون به وجود آید، از استان‌های کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان کمک می‌کنند.

حاجی بیگی با بیان اینکه اگر ذخایر خون کاهش پیدا کند، سریعاً برای اهدای خون اطلاع رسانی و فراخوان اعلام می‌شود، گفت: تا امروز در استان سیستان و بلوچستان هیچ درخواست خونی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بی‌پاسخ نمانده‌ است، ضمن اینکه سیل اخیر نیز مشکلی برای زیرساخت‌های انتقال خون ایجاد نکرده است.

سخنگوی سازمان انتقال خون بیان کرد: خوشبختانه مشارکت مردم فهیم ایران برای تأمین خون و فرآورده‌های خونی در بحران‌های مختلف بسیار مناسب است؛ چنانکه در روز‌های اخیر مردم بسیار زیادی در استان سیستان و بلوچستان بدون هیچ فراخوانی برای اهدای خون به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کرده‌اند.

وی در رابطه با تأمین خون و فراورده‌های خونی بیماران خاص، اظهار کرد: تأمین خون این بیماران نیز همچون بیماران عادی به شکل خوب و روان صورت می‌گیرد و نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

حاجی بیگی یادآور شد: یکی از نیاز‌مندان اصلی خون در سیستان و بلوچستان، بیماران تالاسمی هستند. تعداد این بیماران در این استان بسیار زیاد است و موظف هستیم خون مورد نیاز آن‌ها را تأمین کنیم؛ اگر زمانی اداره‌کل انتقال خون این استان درخواست خون داشته باشد، شبکه سراسری انتقال خون در عرض یک ساعت از طریق هواپیما این خون را تأمین می‌کند.

سخنگوی سازمان انتقال خون بیان کرد: ایران در حال حاضر ۱۸ هزار و ۸۰۰ بیمار تالاسمی دارد که عمده آن‌ها در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، گیلان، مازندارن و تهران زندگی می‌کنند.

وی تأکید کرد: ایران بهترین کشور برای تأمین خون بیماران تالاسمی در جهان است، چرا که از کیسه‌های خون فیلتردار استفاده می‌کنیم که تنها در کشور‌های معدودی از آن استفاده می‌شود.
انتهای پیام
captcha