رعایت نکردن آداب جنگ موجب سقوط هواپیمای اوکراینی شد
کد خبر: 3872205
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

رعایت نکردن آداب جنگ موجب سقوط هواپیمای اوکراینی شد

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه بجنورد گفت: آداب جنگ پس از حمله موشکی به پایگاه‌های نظامی آمریکا رعایت نشد و همین موضوع موجب سقوط هواپیمای اوکراینی شد.

عدم رعایت آداب جنگ، موجب سقوط هواپیما اوکراینی شدبه گزارش ایکنا از خراسان شمالی، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد، در آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه با اشاره به اینکه سرداران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خطای انسانی که رخ داده است را پذیرفته‌اند، گفت: اما این مسئله برای ملت ایران سؤال‌برانگیز است که پس از حمله موشکی به پایگاه‌های نظامی آمریکا و شرایط آماده‌باش هوایی، چرا باید به هواپیما اجازه پرواز داده شود و جان افراد بی‌گناه به خطر انداخته شود.

وی تصریح کرد: باید از خانواده شهدای سقوط هواپیما دلجویی شود و در این زمان نیز دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کردند که از این شرایط به نفع خودشان استفاده کنند اما خانواده جان‌باختگان هواپیما به این ماجرا پایان دادند و گفتند هر چند از این حادثه ناراحت هستیم اما نباید به دشمنان اجازه سوء استفاده داده شود.

امام جمعه بجنورد با تأکید براینکه آمریکا دو سیلی بسیار محکم از انقلاب اسلامی خورده است، اظهار کرد: لانه ناامنی آمریکا در عراق توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از بین رفت و هنوز مسئولان آمریکایی جرئت ارائه گزارش‌ خسارت‌های وارد شده را ندارند.

حجت‌الاسلام یعقوبی عنوان کرد: سیلی دیگر، زمانی به آمریکا زده شد که برای تشییع پیکر سردار سلیمانی جمعیت میلیونی حضور پیدا کردند و مردم دوباره حمایت خود را از جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند و این مسئله برای دشمنان انقلاب اسلامی بسیار سنگین بود.

امام جمعه بجنورد گفت: اگر آمریکا به شیطنت خود ادامه دهد به‌طور قطع سیلی بعدی به‌گونه‌ای زده خواهد شد که دیگر هیچ وقت نتواند از جای خود بلند شود و باید بدانند ملت ایران و نظام اسلامی هیچگاه از ابرقدرت‌ها نمی‌ترسد و در مقابل ظلم و ستم خواهد ایستاد.

وی اضافه کرد: برخی از افراد می‌گفتند نباید برای خرید موشک هزینه شود و الان برای همه ملت ایران قابل درک است که داشتن موشک یعنی قدرت نظامی که سیاست و اقتصاد مطمئن‌تر را به‌دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام یعقوبی در پایان تأکید کرد: در حمله موشکی به آمریکا هدف نیروی انسانی نبوده است، ما کشور مسلمان هستیم تا بتوانیم حریم‌ها را حفظ می‌کنیم، به انسان‌های دیگر در هیچ کجای کره زمین نمی‌خواهیم آسیب برسانیم اما در این حمله بسیاری از تجهیزات و نیروی انسانی آمریکایی از بین رفته‌اند اما هیچگونه اطلاع‌رسانی در این رابطه از مسئولان آمریکایی انجام نشده است.

انتهای پیام
captcha