تجلیل از دانشجویان برگزیده دانشگاه خاتم الانبیا(ص) در مسابقات قرآن
کد خبر: 3872460
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸

تجلیل از دانشجویان برگزیده دانشگاه خاتم الانبیا(ص) در مسابقات قرآن

گروه مسابقات ــ مراسم تجلیل از دانشجویان و مقام‌آورندگان دانشگاه خاتم‌الانبیا(ص) نیروی پدافند هوایی در هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، امروز برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی نیروی پدافند هوایی ارتش، حجت‌الاسلام محمدباقر روشندل، رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی پدافند هوایی، طی مراسم تجلیل از دانشجویان برگزیده و مقام آورندگان دانشگاه خاتم الانبیا(ص) نیروی پدافند هوایی در هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش که امروز، 28 دی‌ماه برگزار شد، گفت: نبی مکرم اسلام(ص) فرموده‌اند «هنگامى كه فتنه‌ها چون پاره‌هاى شب تار بر شما مشتبه شود، به قرآن روى بياوريد، براى قرآن ظاهر و باطنى است . ظاهر آن حكمت و باطن آن دانش است. در قرآن چراغ‌هاى هدايت و نشانه‌هاى حكمت و راهنماى معرفت هست، براى كسى كه ويژگى‌اش را شناخت». بنابراین پناه بردن به قرآن انسان را از خطر فتنه‌ها مصون نگه می‌دارد.
وی افزود: در جامعه امروز ما برای اینکه به بیراهه نرویم، باید در کنار عمل به آیات نورانی وحی، تمسک به اهل‌بیت(ع) را نیز مورد توجه ویژه قرار دهیم تا به مسیر سعادت واقعی برسیم.
رئیس اداره عقیدتی ـ سیاسی نیروی پدافند هوایی تمسک به قرآن و بهره‌گیری از شیوه‌های تربیتی مبتنی بر تعالیم والای دستورات الهی در این کتاب آسمانی را یکی از بهترین مراجع برای تربیت نسل دانست و تصریح کرد: در میدان جنگ فرهنگی، آشنا کردن جوانان با قرآن و اهتمام والدین به مسایل قرآنی شیوه اثربخش برای تعالی جامعه است.
وی تأکید کرد: گاهی انسان دچار مشکلات و سختی‌هایی می‌شود برای تحمل این گرفتاری‌ها اگر از سفره معنوی قرآن بهره‌مند شده و با قرآن مأنوس شود، مشکلاتش حل می‌شود، همچون نماز که وسیله ارتباط بنده با خداست، قرآن نیز باعث تقرب و ارتباط بیشتر به درگاه باری تعالی می‌شود.
روشندل با بیان اینكه قرآن مایه آرامش است و هر کجا انسان‌ها با قرآن مأنوس بودند، سرافراز شدند، افزود: در دوران دفاع مقدس همین الفت با قرآن بود که رزمندگان آن‌طور حماسه آفریدند و به جایگاه‌های بالا رسیدند.
وی در پایان از حضور خوب و فعال دانشگاه در مسابقات قرآن کریم و کسب مقام‌های برتر و همچنین تلاش‌های فرمانده و رئیس عقیدتی ـ سیاسی دانشگاه در راستای ارتقا برنامه‌های قرآنی دانشگاه تشکر کرد.
در پایان این مراسم از دانشجویان برگزیده و مقام آورندگان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در هجدهمین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش با اهدای لوح سپاس و هدایا تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha