آزادی ۲۲۷ زندانی جرایم غیرعمد در کرمان در سال جاری
کد خبر: 3872566
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰

آزادی ۲۲۷ زندانی جرایم غیرعمد در کرمان در سال جاری

گروه اجتماعی ــ مدیر نمایندگی ستاد دیه کرمان گفت: تشکیل ۱۷ جلسه ستاد دیه در سال جاری و برنامه‌ریزی‌ها، منجر به آزادی ۲۲۷ نفر زندانی جرایم غیرعمد در این استان شده است.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدحجت‌الله موسوی‌قوام، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، امروز یکشنبه، 29 دی‌ماه در نشست هیئت امنای ستاد دیه استان با اشاره به تشکیل ۱۷ جلسه ستاد دیه در سال جاری گفت: این جلسات و برنامه‌ریزی‌ها منجر به آزادی ۲۲۷ زندانی جرایم غیرعمد در این استان شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸ میلیارد تومان برای آزادی این تعداد زندانی هزینه شده است، افزود: ۱۹۸ نفر از محل کمک‌های مردمی، شش نفر از محل کمک‌های ویژه ستاد دیه مرکز با پرداخت ۴۰۸ میلیون تومان، ۱۱ نفر از طریق پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغی بیش از یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان و ۱۲ نفر از طریق پرداخت بیش از یک میلیارد و ۵۳۷ میلیون تومان توسط صندوق تأمین خسارت‌های بدنی آزاد شده‌اند.

موسوی‌قوام تصریح کرد: اخذ رضایت شاکی را به‌ویژه در شورای حل اختلاف ستاد دیه دنبال می‌کنیم و از طریق مذاکره با ۱۶۶ نفر از شاکیان، حدود ۹۵ میلیارد تومان گذشت کرده‌اند که بیشتر بحث اعسار بوده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: آخرین وصولی جشن‌های گلریزان استان کرمان از تعهد بیش از ۹ میلیارد تومانی، تاکنون ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های خیران و شرکت‌ها جذب شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آمار ورودی زندانیان جرایم غیرعمد رو به افزایش است، افزود: در سه ماهه اخیر افزایش آمار را داشته‌ایم و طی چهار ماه گذشته حدود ۱۵۰ نفر مددجوی جرایم غیرعمد وارد زندان‌های استان کرمان شده‌اند.

موسوی‌قوام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۳۰ نفر مددجوی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان وجود دارد، تأکید کرد: از این تعداد ۱۱۵ نفر زندانی به دلیل چک‌های برگشتی و بدهی مالی، ۸۴ نفر مهریه، ۱۷ نفر نفقه، ۱۰ نفر دیه تصادفات و چهار نفر مربوط به حوادث کارگاهی است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: از سال‌های گذشته تا پایان سال ۹۷ فقط ۱۴ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان وجود دارد که ستاد دیه نمی‌تواند برای آن‌ها کاری بکند و باید اعسار آن‌ها پذیرفته شود که چهار نفر از این زندانیان در کرمان، چهار نفر در رفسنجان، دو نفر بم، دو نفر زرند، یک نفر منوجان و یک نفر در جیرفت هستند.

انتهای پیام
captcha