خون شهدای مقاومت، اتحاد ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد
کد خبر: 3872955
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶

خون شهدای مقاومت، اتحاد ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد

گروه فرهنگی ــ رئیس دانشگاه آزاد ایلام با اشاره به اینکه دو کشور ایران و عراق می‌توانند کمک بسزایی در جبهه مقاومت ایفا کنند، گفت: وحدت بین ایران و عراق به حرمت خون شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس مستحکم‌تر شده است.

خون شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس اتحاد بین ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد

به گزارش ایکنا از ایلام، محمد میرزایی‌حیدری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایلام امروز، 30 دی‌ماه در مراسم تجلیل از شهدای وحدت و مقاومت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اظهار کرد: به حرمت این شهیدان وحدت بین ما و ملت عراق مستحکم‌تر شده و زمینه برای نشست‌ها، تبادلات، همفکری و رایزنی‌های بیشتر با کشور همسایه و استان ایلام بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ایلام استانی است که طولانی‌ترین مرز مشترک را با کشور عراق دارد، باید این نشست‌ها، هماهنگی‌ها و همدلی‌ها بیشتر شود و برای مقابله و مبارزه با استکبار جهانی و تقویت جبهه مقاومت باید بیش از گذشته متحد باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد ایلام تأکید کرد: دو کشور ایران و عراق می‌توانند کمک بسزایی در جبهه مقاومت ایفا کنند و با اتحاد خود می‌توانند تبادلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بیشتری را برقرار کنند.

وی از تحصیل 30 دانشجوی عراقی در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های تحصیلی مختلف در این دانشگاه خبر داد و گفت: امکانات رفاهی از جمله خوابگاه جداگانه برای پسران و دختران فراهم شده و این دانشگاه در نظر دارد برای رفاه حال دانشجویان خوابگاه خانوادگی و متأهلی نیز فراهم کند.

میرزایی‌حیدری با بیان اینکه هم‌اکنون در حال ثبت‌نام دانشجویان خارجی بیشتری هستیم و اولویت این دانشگاه افزایش تبادلات فرهنگی با کشور همسایه است، عنوان کرد: این دانشگاه در نظر دارد با حداقل هزینه و برابر با دانشجویان ایرانی، این دانشجویان را جذب و تمام امکانات مورد نیاز را برای آن‌ها فراهم کند.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مهاجر مهدوی‌راد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ایلام نیز اظهار کرد: شهید سلیمانی تندیسی از کرامت و انسانیت برای شهادت‌طلبان بود و این ۲ شهید گرانقدر مدرسه عشق و وفاداری بودند و در راه دفاع از وطن و غیرت، به فیض شهادت نائل آمدند.

وی با بیان اینکه خون سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس سبب وحدت اسلامی بین ۲ کشور عراق و ایران شد، گفت: در قانون اساسی ما، انقلاب اسلامی مدافع همه مظلومان عالم است و متعلق به محدوده و جغرافیای خاصی نیست.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد ایلام اظهار کرد: کشورهای اسلامی از جمله ایران همیشه با دشمنان اسلام مواجه هستند؛ اما در برابر استکبار جهانی که همه دولت‌ها را تحت سلطه خود درآورده است، مقاومت می‌کند چون ملت ایران بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری دریافته‌اند هزینه تسلیم در برابر دشمن از هزینه مقاومت بیشتر است و اگر سر تسلیم فرود آوریم دشمن از این فرصت سوءاستفاده خواهد کرد.

انتهای پیام
captcha