انقلاب علوی و فاطمی نیازمند قدرت سیاسی و اقتصادی است
کد خبر: 3873165
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
استاد حوزه و دانشگاه:

انقلاب علوی و فاطمی نیازمند قدرت سیاسی و اقتصادی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام جعفر واضحی آشتیانی گفت: حضرت امام(ره) می‌دانست که نظام اسلامی، در صورتی که انقلاب بخواهد علوی و فاطمی به پیش برود، باید قدرت سیاسی و اقتصادی داشته باشد تا خودبه‌خود قدرت نظامی را رقم بزند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام جعفر واضحی آشتیانی، استاد حوزه و دانشگاه، 30 دی‌ماه در مراسم روضه‌خوانی که طبق روال همه ساله همزمان با ایام فاطمیه در بیت غلامرضا آبشناس در شهرستان کوهبنان برگزار می‌شود، گفت: بعد از شهادت نبی مکرم اسلام(ص) جریان نفاق، قدرت سیاسی را از مولای متقیان سلب کردند و در حالی که هنوز کار غسل و کفن پیامبر اکرم(ص) در حال انجام بود، سقیفه تشکیل دادند و از مردم بیعت گرفتند. پس از پیامبر اکرم(ص) برای گروهی مهم نبود چه کسی رهبری جامعه را عهده‌دار باشد اما در مقابل گروهی دیگر استقامت به خرج دادند و به زور از مردم برای خلیفه بیعت گرفتند.
 
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: عده‌ای از اراذل و اوباش در صدد برآمدند از مولای متقیان تحت هر شرایطی بیعت بگیرند در حالی که اولویت اول حضرت علی(ع) پس از رحلت پیامبر مرتب کردن و جمع‌آوری قرآن کریم بود. کسانی که درصدد گرفتن بیعت از مولای متقیان بودند برای مرتبه دوم به خانه ایشان مراجعه کردند در حالی که عده‌ای در خانه حضرت تجمع کردند و با مولای خویش بیعت کردند.
 
حجت‌الاسلام واضحی آشتیانی تصریح کرد: حدود ۵۰ روز بعد از رحلت پیامبر(ص)، حمله سوم به خانه امیرالمؤمنین علی(ع) جهت بیعت صورت گرفت، لذا به بی‌بی دو عالم جسارت کردند، در خانه‌اش را به آتش کشیدند و درصدد برآمدند مولای متقیان را کشان‌کشان به مسجد ببرند.
 
وی یادآور شد: جریان نفاق قدرت نظامی و اقتصادی را از مولای متقیان گرفت؛ لذا درصدد برآمدند که کارگران را از فدک بیرون کنند و با این توطئه ملک بی بی دو عالم را که هدیه پیامبر بود تصرف کردند. حضرت امام(ره) می‌دانست با استقرار نظام اسلامی در صورتی که انقلاب بخواهد علوی و فاطمی به پیش برود باید قدرت سیاسی و اقتصادی داشته باشد که خود به خود قدرت نظامی را رقم بزند.
 
واضحی یادآور شد: بنیانگذار کبیر انقلاب قدرت نظامی را خود در دست گرفت و قدرت اقتصادی را به مردم واگذار کرد در حالی که نیروهای مسلح تحت نظر ولی امر مسلمین جهان هستند امروز شاهد اقتدار نظامی ایران اسلامی در جهان هستیم. به برکت خون شهدای مقاومت و شهدای هسته‌ای ما در عرصه نظامی در دنیا حرف برای گفتن داریم چون صاحب سلاح‌های پیشرفته نظامی هستیم.
 
وی با تأکید بر اینکه امروز از نظر نظامی کسی نمی‌تواند به ایران اسلامی نگاه چپ بکند، افزود: درحالی‌که دشمن پدر موشکی کشور را از ما گرفت اما نیروهای دیگری جای ایشان را گرفتند.
 
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، اظهار کرد: اگر بخواهیم در بعد اقتصادی پیشرفت کنیم باید از جناح‌بندی‌های سیاسی خارج شویم و افرادی پرتلاش و مطابق با شاخصه‌های مقام‌ معظم‌ رهبری را در انتخابات پیش‌ رو انتخاب کنیم.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام
captcha