برگزاری اولین جلسه کابینه جدید لبنان به ریاست «میشل عون»
کد خبر: 3873561
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

برگزاری اولین جلسه کابینه جدید لبنان به ریاست «میشل عون»

گروه بین‌الملل ــ وزرای کابینه جدید لبنان اولین جلسه خود را به ریاست میشل عون، رئیس‌جمهور این کشور برگزار کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه خبری «العالم»، اولین جلسه کابینه جدید لبنان به ریاست میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان و با حضور وزرای دولت، امروز، 2 بهمن برگزار شد؛ هدف از این جلسه تشکیل کمیته‌ای برای آماده کردن بیانیه وزارتی است.

پس از آماده شدن بیانیه وزارتی که در واقع نقشه راه دولت لبنان محسوب می‌شود، پارلمان تشکیل جلسه می‌دهد تا نمایندگان نظر خود را درباره اعطای رأی اعتماد به دولت جدید بیان کنند.

میشل عون در ابتدای جلسه امروز خطاب به وزرا اعلام کرد، باید اعتماد لبنانی‌ها را جلب کنید و برای تحقق اهداف چه در زمینه مطالبات حیاتی و چه در زمینه وضعیت اقتصادی بکوشید.

رئیس‌جمهور لبنان ادامه داد: باید اعتماد جامعه بین‌الملل به سازمان‌های لبنان دوباره جلب و در راستای اطمینان دادن به مردم لبنان کار شود.

وی افزود: در جلسه امروز کابینه، کمیته‌ای برای تهیه بیانیه وزارتی به ریاست نخست‌وزیر حسان دیاب و عضویت معاون نخست‌وزیر، وزرای دارایی، خارجه، اقتصاد، محیط زیست، توسعه اداری، رسانه، ورزش و جوانان، ارتباطات، صنعت و امور اجتماعی تشکیل شد.

براساس گزارش وبگاه «العهد»، ریمون غجر، وزیر انرژی هم اعلام کرد، در جلسه امروز بر ضرورت کار شبانه‌روزی برای کسب اعتماد مردم تأکید شد.

قبل از جلسه مذکور، وزرای دولت جدید عکس یادگاری خود را در کاخ «بعبدا» گرفتند و جلسه‌ای میان دیاب، نبیه بری، رئیس پارلمان و میشل عون، رئیس‌جمهور برگزار شد.

براساس گزارش وبگاه «النشره»، نبیه بری در اظهاراتی اعلام کرد: رسانه‌ها نسبت به دولت جدید خوشبین نیستند، ولی ما خوشبین هستیم.

تعداد وزاری کابینه جدید با شخص دیاب در مجموع بیست نفر است و برای اولین بار در تاریخ دولت‌های لبنان شامل شش زن می‌شود.

شش وزیر در این دولت وابسته به «التیار الوطنی الحر»، جبران باسیل و رئیس‌جمهور، دو وزیر وابسته به حزب‌الله، دو وزیر وابسته به حزب حرکة أمل، دو وزیر وابسته به سلیمان فرنجیه، رئیس حزب «تیار المرده»، دو وزیر وابسته به طلال ارسلان، رئیس حزب «الدیمقراطی اللبنانی»، چهار وزیر وابسته به حسان دیاب، یک وزیر وابسته به «اللقاء التشاوری» و یک وزیر وابسته به حزب «طاشناق» است.

براساس گزارش‌های رسانه‌ای این دولت با سه چالش اصلی روبه‌رو است؛ کسب رأی اعتماد پارلمان، جلب اعتماد مردم لبنان به ویژه معترضانی که از هفده اکتبر تظاهرات خود را آغاز کرده‌اند و کسب اعتماد جامعه بین‌الملل؛ جامعه‌ای که سیاستمداران لبنان روی کمک آنها برای سر و سامان دادن به بحران فعلی حساب باز کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha