نمایش فرهنگ و هنر 52 کشور اسلامی در موزه اوماها در آمریکا
کد خبر: 3873649
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸

نمایش فرهنگ و هنر 52 کشور اسلامی در موزه اوماها در آمریکا

گروه بین‌الملل ــ موزه کودکان اوماها در ایالت نبراسکای آمریکا، آثاری از فرهنگ و هنر 52 کشور اسلامی را برای آشنایی مردم آمریکا با این دین به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از 3newsnow، نمایشگاهی با عنوان «آمریکا تا زنگبار؛ فرهنگ اسلامی  دور و نزدیک» در موزه کودکان شهر اوماها در ایالت نبراسکای آمریکا آغاز شده است.

«کیم رینر»، مدیر روابط عمومی موزه می­‌گوید: این نمایشگاه مانند سفر کردن به گوشه و کنار جهان در یک سالن است.

وی افزود: این نمایشگاه 52 کشور را پوشش می‌دهد و ما موضوعاتی مثل هنر، موسیقی، معماری، تجارت و سفر را در این نمایشگاه عرضه کرده‌ایم.
 

«هشام بسمه»، یکی از مدیران موسسه مسلمانان آمریکا در اوماها می‌گوید: 7 هزار مسلمان در این شهر زندگی می‌کنند و این نمایشگاه راهی برای معرفی فرهنگ‌های مسلمانان و درک این دین برای مردم این ایالت است.

بازدیدکنندگان از این نمایشگاه همچنین می‌­توانند معماری مساجد سراسر جهان را به صورت سه­‌بعدی تماشا کنند.

خانواده‌­ها همچنین می­‌توانند آثار هنرمندان محلی را ببینند. موسسه اسلامی آمریکا (American Muslim Institute) به برگزاری این نمایشگاه کمک کرده است.

نخستین دوره این نمایشگاه در سال ۲۰۱۶  برپا شد و تاکنون در ایالت‌های مختلف آمریکا برگزار شده است. در این نمایشگاه، جلوه‌هایی از هنر، معماری، موسیقی، جهانگردی، قصه‌گویی، غذا و پوشاک فرهنگ‌های مختلف اسلامی جهان به نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه تا 19 آوریل (19 فروردین 1399) در موزه کودکان اوماها برپا خواهد بود.
انتهای پیام
captcha