نخستین مجری برنامه‌های دینی مصر درگذشت
کد خبر: 3873899
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

نخستین مجری برنامه‌های دینی مصر درگذشت

گروه بین‌الملل ـ «محمد عبدالعزیز عبدالدایم»، نخستین مجری برنامه‌های دینی مصر و یکی از مؤسسان رادیو قرآن این کشور، بامداد امروز، پنجم بهمن‌ماه، دارفانی را وداع گفت.

موسس رادیو قرآن و نخستین مجری دینی مصر درگذشتبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، محمد عبدالعزیز عبدالدایم، بامداد امروز، پس از یک عمر فعالیت در رادیو قرآن مصر در 80 سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

وی از مجریان برجسته و متخصص دینی و از مؤسسان رادیو قرآن این کشور بود که در سال 2005 بازنشسته شد و در منطقه «المهندسین» قاهره زندگی می‌کرد.

عبدالدایم فارغ‌التحصیل دانشکده الهیات و حقوق دانشگاه الازهر مصر در سال 1965 و مسلط به زبان عربی بود که به‌ عنوان نخستین مجری تخصصی دینی در رادیو و برنامه‌های دینی تلویزیونی این کشور فعالیت می‌کرد.

وی همچنین در مراسم‌های دینی قاریان بزرگ مصر حضور داشت که آخرین آن‌ها اجرای برنامه‌ای به مناسبت سالروز فتح مکه بود که با حضور رئیس‌جمهور وقت مصر و پخش تلاوتی از عبدالباسط محمد عبدالصمد برگزار شد.

عبدالعزیز عمران، رئیس اداره مرکزی برنامه‌های دینی تلویزیون مصر، اعلام کرد: قرار است پیکر این فعال رسانه‌ای مصر، امروز، 5 بهمن‌ماه، در زادگاهش واقع در روستای «تفهنا العزب» در استان «الغربیه» تشییع شود.

یادآوری می‌شود، رادیو قرآن مصر، رادیو تخصصی پخش قرآن و برنامه‌های اسلامی است که کار خود را از 29 مارس 1964 آغاز کرد.

عبدالباسط عبدالصمد، مصطفی اسماعیل، محمود خلیل الحصری، محمد رفعت و محمدصدیق المنشاوی از قاریان برجسته‌ای بودند که در این رادیو تلاوت کردند.

انتهای پیام
captcha