حزب‌الله عراق: پیام حماسه میلیونی عراقی‌ها به گوش جهانیان رسید
کد خبر: 3873941
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶

حزب‌الله عراق: پیام حماسه میلیونی عراقی‌ها به گوش جهانیان رسید

گروه بین‌الملل ـ گردان‌های حزب‌الله عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: پیام حماسه میلیونی مردم عراق مبنی بر اینکه «سرزمین بین‌النهرین جایی برای اشغالگران نیست» به گوش جهانیان رسید.

تاکید حزب الله عراق بر ادامه یافتن انقلاب عراق تا خروج آمریکایی ها از خاورمیانهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری المعلومة، گردان‌های حزب‌الله عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ملت عزیز و شریف عراق انقلاب دوم «العشرین» را با عزم و پافشاری تا اخراج نیروهای آمریکایی نه فقط از عراق بلکه از همه منطقه غرب آسیا ادامه خواهد داد.

حزب‌الله عراق تصریح کرد: این حماسه میلیونی در خیابان‌های بغداد ثابت کرد که مردم عراق با همبستگی خود قادرند در برابر اشغالگری آمریکا بایستند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ملت عراق با صدای رعدگونه خود که همه عالم آن را شنید گفتند که جایی برای اشغالگران در سرزمین بین النهرین وجود ندارد.

گردان‌های حزب‌الله تاکید کرد: انقلاب میلیونی مردمی پیامی واضح به همراه دارد که سزاوار است همه عقلا به ویژه در ایالات متحده آمریکا آن را بفهمند و سردمداران احمق خود را وادار کنند که نیروهای نظامی‌شان را از این کشور خارج سازند.

تظاهرات میلیونی قشرهای مختلف مردم عراق در محکومیت تجاوزات مستمر آمریکایی‌ها و درخواست برای اخراج آن‌ها از این کشور و در پاسخ به دعوت مقتدی صدر، رهبر جریان «صدر» و سایر گروه‌های مقاومت عراق و برخی شخصیت‌های دینی و سیاسی، روز گذشته، ۴ بهمن‌ماه، در شهر بغداد برگزار شد.

یادآوری می‌شود، انقلاب ۱۹۲۰ عراق که از آن به «ثورة العشرین» تعبیر می‌شود، قیام علیه استعمار انگلیس بود. هدف عراقی‌ها از قیام، استقرار یک حکومت مستقل بود. روحانیون نقش عمده‌ای در شکل‌گیری این انقلاب داشتند و آیت‌الله محمدتقی شیرازی رهبری قیام را برعهده داشت. 
 
عراقی‌ها از تظاهرات میلیونی دیروز به‌عنوان انقلاب «العشرین» دوم نام می‌برند.
انتهای پیام
captcha