گام مهم ملت عراق برای احقاق حق مطلوب
کد خبر: 3873991
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
آیت‌الله العظمی مدرسی بیان کرد؛

گام مهم ملت عراق برای احقاق حق مطلوب

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیت‌الله العظمی مدرسی، از مراجع معظم شیعیان عراق در کربلا، گفت: ملت ما از طریق تظاهرات گام مثبتی برداشت و از روز اول از تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت کردیم و این مسئله برای احقاق حق مطلوب است.

گام مهم ملت عراق برای احقاق حق مطلوب

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله العظمی سیدمحمدتقی مدرسی، از مراجع معظم تقلید شیعیان عراق، طی سخنانی رؤسای فراکسیون‌های مجلس نمایندگان را به عدم کوتاهی و تأخیر در حل بحران‌های عراق و انتخاب نامزد نخست‌وزیری دعوت و بر ضرورت وجود مطالبات و رهبران معین برای تظاهرات تأکید کرد.

هشدار درباره تحرکات دشمن برای شکست تظاهرات عراق

وی افزود: برنامه‌های خارجی در برخی از افراد نفوذ کرده و تحرک آنان برای شکست تظاهرات مسالمت‌آمیز به صورت پنهانی آغاز شده است.

این مرجع عالیقدر تقلید تصریح کرد: عراق امروز نیازمند رهبران برجسته‌ای است که چالش‌های زندگی، آنان را صیقل داده و از آن سر بلند بیرون آمده‌اند و به مردانی که برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی خود به قدرت و حکومت طمع دارند، نیاز ندارد.

لزوم انتخاب فوری نخست‌وزیر

آیت‌الله العظمی مدرسی خطاب به رؤسای فراکسیون‌های مجلس نمایندگان عراق گفت: شما برای خدمت به کشور قسم خورده‌ و مسئولیت پذیرفته‌اید و امروز باید به این مسئولیت عمل کرده و به دور از محاسبات حزبی نخست‌وزیر مناسبی برای دولت انتخاب کنید.

وی اعضای مجلس نمایندگان را به تشکیل جلسات مشورتی برای بیرون آوردن کشور از بحران از طریق ترسیم نقشه راه مشخص و انتخاب سریع نخست‌وزیر دعوت کرد و نسبت به کوتاهی در مسئولیت شرعی هشدار داد. مسئولیت امروز مجلس نمایندگان، بزرگتر از مسئولیت هر عراقی دیگر است، پس زمانی که نیت‌شان را برای خداوند متعال خالص و در جهت منافع کشور تلاش کردند، خداوند سبحان آنان را موفق خواهد کرد.

آیت‌الله العظمی مدرسی اظهار کرد: ملت از دولتی راضی خواهد بود که مهم‌ترین حقوق آن؛ از جمله خدمات اساسی، امنیت، آزادی، دستگاه قضائیه مستقل و حاکمیت کشور را فراهم کند و در این صورت شهروند به این درک خواهد رسید که دولت برگرفته از ارزش‌ها و آرمان‌های اوست.

وی در خصوص تظاهرات مردمی اشاره کرد: ملت ما از طریق تظاهرات گام مثبتی برداشته و ما از روز اول، از تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت کردیم و این مسئله برای احقاق حق مطلوب است؛ چرا که امیدی به پیشرفت و تکامل ملت سست و ترسو نیست.

محسن سلطان احمدی

انتهای پیام
captcha