حائزین رتبه‌های برتر به بخش داوری مسابقات قرآن دعوت شوند
کد خبر: 3874100
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳
شرکت‌کننده رشته حفظ کل مسابقات امام علی(ع):

حائزین رتبه‌های برتر به بخش داوری مسابقات قرآن دعوت شوند

گروه مسابقات ــ هاجر مهرعلیان، از مسئولان برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) خواست تا متسابقان حائز رتبه ادوار گذشته در بخش‌های داوری و اجرا به‌کار گرفته شوند.

حائزین رتبه های برتر در بخش داوری بکار گرفته شوندبه گزارش ایکنا؛ هاجر مهرعلیان، شرکت‌کننده رشته حفظ کل قرآن از استان اصفهان برای چندمین بار در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) حضور پیدا کرده بود. او امسال در گروه سنی زیر 32 سال با دیگر حافظان رقابت داشت و ادوار قبل، رتبه‌های اول و دوم را در رشته حفظ کل به دست آورد.

مهرعلیان در پنجم شهریورماه ۱۳۷۰ در خانواده‌ای دارای پنج فرزند در اصفهان متولد شد. او فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته حقوق است. او هنگامی که 13 سال داشت، همراه خواهرش در کلاس‌های قرآن حضور پیدا می‌کرد که متوجه علاقه‌مندی‌اش به فراگیری قرآن شد، سپس در کلاس‌های حضوری حفظ یک‌ساله مؤسسه جامعةالقرآن الکریم شعبه حضرت زهرا(س) شهر اصفهان ثبت نام کرد و با استفاده از یک سال مرخصی تحصیلی توانست در سال 84 حافظ کل قرآن شود.

مهرعلیان در رشته حفظ کل در مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه در سال 92، همچنین مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) طی همان سال، توانست، رتبه اول را کسب کند و سپس به دهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان اردن موسوم به «الهاشمی» راه پیدا کرد و حائز رتبه پنجم شد. همچنین در مسابقات ملی قرآن دانشجویان سال 92 نیز رتبه نخست را کسب کرد.

این حافظ کل قرآن که در حال حاضر مشغول به تدریس قرآن به نوجوانان و جوانان است، گفت: قرآن، همه‌اش برکت است و تأثیرات آن بسیار است، اما به دلیل غفلت و عدم توجه، فرد نمی‌داند که اینها از برکات قرآن است. مؤانست با قرآن در گوشه گوشه زندگی اثرگذار است، اما این عدم توجه موجب ندیده شدن آن می‌شود.

او سطح شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات را بالا ارزیابی کرد و ادامه داد: حافظان قوی از دیگر استان‌ها حضور پیدا می‌کنند و سال به سال هم شاهد رشد روزافزون هستیم و به همین دلیل رقابت‌ها خیلی نزدیک به هم است. البته نکته‌ای که هست و من همیشه خود به این موضوع دقت دارم، این است که در مسابقات نباید رقابت تبدیل به حسادت شود، البته شاهد بودم که در برخی از مسابقات رقابت‌های ناسالم وجود دارد و حال آنکه این به دور از اخلاق قرآنی است. متسابقان باید به هم کمک کنند و اگر قاری و یا حافظی پیشرفت کرد، دچار غرور نشود، بلکه به دیگر دوستانش هم کمک کند.

مهرعلیان با گلایه از رده‌بندی سنی این دوره از مسابقات، پیشنهاد داد تا رده‌بندی به صورت 12 تا 20 سال و 20 تا 32 سال و 32 به بالا باشد. همچنین بانوانی که چندین دوره از مسابقه حضور پیدا کردند و حائز رتبه شده‌اند، به‌کار گرفته شوند، اینگونه نباشد که تنها شرکت‌کننده باشند، بلکه می‌توانند از این ظرفیت در بخش داوری‌ها استفاده شود تا نوبت به دیگر شرکت‌کنندگان نیز برسد و سایرین هم بتوانند خودشان را در این مسابقات محک بزنند و هم از این توانایی در بخش دیگری جزء مسابقه استفاده شود.

یادآور می‌شود، سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان از 3 تا 10 بهمن‌ماه در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) جمکران برگزار شد.

انتهای پیام
captcha