«یکشنبه‌های علوی» در مدارس اجرا می‌شود
کد خبر: 3874534
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کریمی خبر داد:

«یکشنبه‌های علوی» در مدارس اجرا می‌شود

گروه جامعه ــ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران از اجرای طرح یکشنبه‌های علوی خبر داد و گفت: طرح یکشنبه‌های علوی یک طرح پژوهش محور و مطالعاتی است.

به گزارش ایکنا، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی این اداره از اجرای طرح یکشنبه‌های علوی در مدارس شهر تهران خبر داد.
 
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری  پیرامون انس با نهج‌البلاغه که فرموده‌اند: «عزیزان با نهج‌البلاغه انس پیدا کنید، نهج‌البلاغه، خیلی بیدارکننده و هوشیارکننده و خیلی قابل تدبر است. در جلساتتان، با نهج‌البلاغه و کلمات امیرالمؤمنین(ع) انس پیدا کنید. اگر خدای متعال توفیق داد و یک قدم جلو رفتید، آن وقت با صحیفه‌ی سجادیه -که علی‌الظاهر فقط کتاب دعاست؛ اما آن هم مثل نهج‌البلاغه، کتاب درس و کتاب حکمت وکتاب عبرت و کتاب راهنمای زندگی سعادتمندانه‌ی انسان است -انس بگیرید»، اظهار کرد: به جهت ذکر فضایل و انس با فرمایشات گهربار حضرت امیرالمومنین(ع) وکتاب شریف نهج‌البلاغه، در مرحله نخست با محوریت حکمت‌های ناب؛ طرح یکشنبه‌های علوی در مدارس اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: ترویج تفکر اصیل فرهنگ علوی، تعمیق و تقویت اعتقادات دینی و تربیت دانش آموزان بر اساس محبت و معرفت امام علی(ع) و توسعه و گسترش اخلاق و رفتار اسلامی با تأسی از رفتار علوی از اهداف این طرح است.

کریمی افزود: این طرح، پژوهش‌محور، مطالعاتی و با استفاده حداکثری از ظرفیت اندیشمندان، پژوهشگران، فرهنگیان و صاحب نظران حوزه‌های علمیه در سطح مدارس شهر تهران اجرا خواهد شد.

معاون پرورشی شهر تهران افزود: اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران تدوین طرح‌ها، پروژه‌ها و ارائه برنامه‌های متنوع تحقیقاتی، مطالعاتی، تربیتی، فرهنگی، آموزشی و با همکاری، مشارکت و هماهنگی سایر مؤسسات و مجموعه‌های مشابه حقیقی و حقوقی با محور قرار دادن نهج‌البلاغه و آموزه‌های ناب آن، اهداف خود را با رعایت مقررات و قوانین کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اسناد بالادستی بالاخص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش پیگیری می‌کند.

وی تربیت نسل جدید برای تبلیغ مکتب علوی، تحقیق و پژوهش در زمینه شناخت دقیق مبانی و سیره علوی و دفاع از اصول مکتب علوی و احیای میراث مکتب علوی را از دیگر اهداف این طرح بیان کرد و گفت: در یکشنبه‌های علوی باب برگزاری دوره‌های تربیت مربی نهج‌البلاغه در سطوح مختلف برای فرهنگیان و دبیران علاقه‌مند گشوده خواهد شد.

کریمی افزود: کشور نیاز مبرمی به اجرایی شدن رهنمود‌های ارزشمند نهج‌البلاغه دارد و در عرصه عملی نیز بسیاری از مشکلات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور به دلیل کم توجهی با احکام قرآن، نهج‌البلاغه و سیره حکومتی اهل‌بیت(ع) است که باید نهضتی فراگیر در فرهنگ ترویج نهج البلاغه انجام شود.

کریمی بیان کرد: آموزش و پرورش باید ولایت‌مدار و پرچم‌دار ترویج نهج‌البلاغه باشد، باید به این کتاب بیش از پیش توجه شود. در سیستم مدیریتی کشور نیز باید از نهج‌البلاغه به عنوان الگو استفاده شود و یک روز از برنامه‌های هر یک از مدارس و مساجد در طول هفته باید به نهج‌البلاغه اختصاص یابد.

وی استفاده از فضای مجازی و ایجاد انگیزه بهره‌گیری از آن را بستری مناسب برای نشر فرهنگ، آموزه‌های دین و ارشاد خانواده‌ها از طریق ترویج فرهنگ نهج البلاغه بیان کرد و خواستار استفاده از این فضا برای ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه شد.
انتهای پیام
captcha