واکاوی استراتژی جدید ایران در غرب آسیا در پرس‌ تی‌ وی
کد خبر: 3874649
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

واکاوی استراتژی جدید ایران در غرب آسیا در پرس‌ تی‌ وی

گروه هنر ــ راهبرد و استراتژی جدید ایران در بیرون راندن آمریکا از منطقه غرب آسیا در برنامه این هفته «ایران امروز» در شبکه پرس‌ تی‌ وی مورد نقد و واکاوی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شبکه پرس تی وی، در این برنامه با نگاهی به راهبرد غیرنظامی ایران که نتیجه رفتار خود آمریکاست به ابعاد این استراتژی که شامل روشنگری مردم منطقه برای اخراج نظامیان آمریکایی از کشورهایشان است پرداخته می‌شود. در ادامه این برنامه ضمن اشاره به تظاهرات عراقی‌ها و درخواست آن‌ها برای خروج آمریکا از کشورشان به‌عنوان آغاز روشنگری مردم منطقه، به هم ریختن معادلات آمریکا پس از ترور سردار سلیمانی و نقش برآب شدن رویای آن‌ها برای نفوذ هر چه بیشتر در منطقه پس از ترور سردار سپاه قدس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

این برنامه همچنین با مروری بر سابقه حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه و دلیل اصرار آن‌ها به این حضور به بهانه‌های مختلف و فسادزا بودن آن به واکاوی نقش اسراییل در نفوذ آمریکا در منطقه غرب آسیا و علل علاقه دولت‌های عربی به حضور نیرو‌های آمریکایی و پایگاه‌های آنان در کشورهایشان خواهد پرداخت.

این برنامه در ادامه به بحث و گفت‌و‌گو در خصوص پاسخ کوبنده ایران به آمریکا در پی ترور سردار سلیمانی و حمله موشکی به پایگاه‌های نظامی آمریکا در عین الاسد عراق می‌پردازد. در این راستا اتحاد مردم ایران پس از شهادت سردار سلیمانی به نشانه تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب و جمهوری اسلامی و آشکار شدن نقش سپاه قدس در جلوگیری از نفوذ داعش و سایر گروه‌های ضد ایرانی به داخل خاک ایران مورد نقد و تبادل نظر قرار گرفته و این اقدام مهم از جنبه‌های مختلف از جمله اقدام تاریخی و بی سابقه یک کشور پس از جنگ جهانی دوم علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا و دروغگویی آمریکا در قبال تلفات این حمله موشکی، اثبات توان تکنولوژیکی موشکی ایران بر همه مخصوصاً آمریکا، وارد کردن ضربه‌ای سخت به هیبت ابرقدرتی آمریکا، زنگ خطر برای دولت‌های دست نشانده عربی و ایجاد غرور ملی میان ایرانیان و افتخار آن‌ها به توان سپاه پاسداران مورد واکاوی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام
captcha