مردمی‌بودن ویژگی منحصر به فرد مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 3874946
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
شرکت‌کننده در رشته ترتیل بیان کرد:

مردمی‌بودن ویژگی منحصر به فرد مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

گروه مسابقات ــ راضیه پورغلام با اشاره به نظم حاکم بر مسابقات، گفت: همه مراحل مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) به دست نیروهای مردمی اداره می‌شد و برای راحتی در ادوار آتی، مناسب است یک مرحله غربالگری پیش از برپایی مرحله کشوری در نظر گرفته شود.

*مردمی‌بودن ویژگی منحصر به فرد مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)راضیه پورغلام، حافظ کل قرآن و شرکت‌کننده در رشته ترتیل سیزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به مردمی برگزار شدن این مسابقات، گفت: عموماً مسابقات قرآن از سوی ارگان‌ها و نهادهای دولتی برگزار می‌شود، اما این مسابقات جزو معدود، مسابقاتی است که از سوی یک خیّر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نظم حاکم بر مسابقات و اینکه متسابقان، روز مسابقه را خود انتخاب می‌کردند و پس از دریافت کارنامه از نکات آموزشی اساتیدراهنما بهره‌مند می‌شدند، افزود: همه مراحل مسابقات با حضور نیروهای مردمی اجرا می‌شد و با وجود تعداد زیاد شرکت‌کننده از سراسر کشور، شاهد نظم ویژه‌ای بودیم.

پورغلام تصریح کرد: مناسب است، این مسابقات دومرحله‌ای برگزار شود به این معنا که مرحله نخست آن در سطح استان و در راستای غربال‌گری باشد و سپس افراد برگزیده به مرحله کشوری راه پیدا کنند، اینگونه هم مسئولان اجرایی، شرایط راحت‌تری در مرحله کشوری دارند و هم شرکت‌کنندگان از سطح کیفی بالاتری برخوردار خواهند بود.

وی در پایان با برشمردن اهمیت برپایی چنین فعالیت‌هایی در عرصه‌های قرآنی گفت: در وضعیت فعلی جامعه، جذب نوجوانان و جوانان به عرصه‌های دینی و قرآنی سخت‌تر از گذشته شده است. می‌توانیم با برگزاری چنین مسابقاتی زمینه تشویق حضور و جذب‌شان را فراهم کنیم.

پورغلام در پایان، مشوق اصلی ورودش به این عرصه را مادرش دانست و گفت: در شش‌سالگی در ابتدا با حفظ و سپس قرائت ترتیل و تحقیق در عرصه فعالیت‌های قرآنی حضور یافتم و طی چهار سال موفق به حفظ کل قرآن شدم. از محضر اساتیدی چون زهرا آجرلو و رضوان جلالی‌فر بهره‌مند شدم و نزد استاد محمدحسین سبزعلی نیز آموزش نکات تخصصی صوت و لحن را آموختم.

انتهای پیام
captcha