ذکر مناقب حضرت زهرا(س) در جلسه هفتگی مؤسسه کریمه آل‌رسول(س)
کد خبر: 3874959
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳

ذکر مناقب حضرت زهرا(س) در جلسه هفتگی مؤسسه کریمه آل‌رسول(س)

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) در نود و هشتمین جلسه هفتگی حفظ، قرائت و مفاهیم با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه انسان، اظهار کرد: پاداش‌دهنده و جبران‌کننده دستگیری از مستمندان، خداوند است و لازم است با تأسی به سیره حضرت فاطمه(س) و فرزندانشان، با احساس مسئولیت و از خودگذشتگی، به یاری فقرا و افراد بی‌بضاعت و مستمند بشتابیم.

به گزارش ایکنا؛ نود و هشتمین جلسه هفتگی حفظ، قرائت و مفاهیم مؤسسه کریمه آل‌رسول(س)، همزمان با ایام فاطمیه با تدریس احمد دباغ، قاری و حافظ بین‌المللی روشندل کشورمان، در قم برگزار شد.
این جلسه که یکشنبه شب هر هفته برگزار می‌شود، با تلاوت مهدی علم‌خواه، محمد‌سعید علم‌خواه و حجت‌الاسلام سیدی همراه بود و در ادامه نیز احمد دباغ به بیان نکات کاربردی در زمینه حفظ، صوت، لحن و آکسان‌ها در تلاوت قرآن کریم پرداخت. در ادامه حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه کریمه آل‌رسول(س)، در مدح و فضیلت حضرت زهرا(س)، با استناد به آیه هشتم سوره انسان «وَ يُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَىٰ حُبِّهِ مِسْكِينًا وَ يَتِيمًا وَ أَسِيرًا» گفت: حضرت زهرا(س) و اهل‌بیت(ع)، افطارشان را با اینکه روزه بودند و به آن نیاز داشتند، تا سه روز به «مسکین»، «یتیم» و «اسیر» بخشیدند و با وجود چنین ایثاری آمده است: «إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا؛ ما فقط برای رضای خدا به شما طعام می‌دهیم و از شما هیچ پاداش و سپاسی هم نمی‌طلبیم».
وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در این سوره با بیش از ۲٠ نعمت بهشتی این ایثار و از خود گذشتگی آنها را پاسخ می‌دهد، اظهار کرد: خداوند در آیه 22 سوره مبارکه انسان فرمود: «إِنَّ هَٰذَا كَانَ لَكُمْ جَزَاءً وَكَانَ سَعْيُكُمْ مَشْكُورًا، این بهشت به حقیقت پاداش (اعمال) شماست و سعی و اشتیاقتان (در راه طاعت حق) مشکور و مقبول است».
حکیمی با تأکید بر اینکه پاداش‌دهنده و جبران‌کننده دستگیری از مستمندان، خداوند است، بیان کرد: امروز هم لازم است با تأسی به سیره حضرت فاطمه(س) و فرزندانشان، با احساس مسئولیت و از خودگذشتگی، به یاری فقرا و افراد بی بضاعت و مستمند بشتابیم.
یادآور می‌شود، حسن ختام این مراسم مداحی و روضه خوانی حجت‌الاسلام حسینی، ذاکر اهل‌بیت(ع) و اهدای جوایز به نونهالان و خردسالان قرآنی حاضر در جلسه بود.

انتهای پیام
captcha