معامله قرن سند احیای آپارتاید است نه طرح صلح
کد خبر: 3875275
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
سردبیر رأی الیوم:

معامله قرن سند احیای آپارتاید است نه طرح صلح

گروه بین‌الملل ــ سردبیر روزنامه عربی «رأی الیوم» در یادداشتی نوشت: معامله قرن طرح صلح نیست؛ بلکه احیای آپارتاید و سندی برای تسلیم (در برابر صهیونیست‌ها) است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه عربی رأی‎الیوم در این یادداشت آورده است: رفتن به اتحادیه عرب و جلب ترحم پایتخت‎های اروپایی و سازمان‌های بین‌المللی پس از معامله قرن بی‎فایده است.

تغییر مأموریت تشکیلات خودگردان که محمود عباس وعده آن را داده است نباید گدایی بیشتر برای مذاکره و صدور قطعنامه باشد بلکه باید به شکل روشن‌کردن فتیله مقاومت‏، تشویق ملت فلسطین به قیام، انحلال تشکیلات خودگردان، پایان‌دادن به هماهنگی امنیتی با اسرائیل و لغو همه تعهدات طبق توافقنامه اسلو باشد.

رژیم تبعیض نژادی که ترامپ در صدد تحمیل آن بر فلسطین است صرفا با مقاومت نابود خواهد شد و ماندلای فلسطین دیر یا زود از میان آوارهای این معامله بیرون خواهد آمد.

معامله قرن قطعا شکست خواهد خورد همان‌طور که اشغالگران اسرائیلی در نوار غزه و قبل از آن در جنوب لبنان شکست خوردند؛ اما این کار صرفا با مقاومت امکان‌پذیر است نه از طریق سازش‌کاری و محافظت از امنیت اسرائیل که حکومت فلسطینی در پیش گرفته است.

اکنون ملت فلسطین یا باید از سرزمین و آبرو و شرافت خود چشم‌پوشی کند و رشوه ۵۰ میلیارد دلاری ترامپ را که از گاوهای شیرده عربی دریافت می‎شود به عنوان بهای فلسطین بپذیرد یا اینکه بر آرمان خود پافشاری و مانند دیگر ملت‌ها در برابر این توطئه مقاومت کند.

ما اکنون در گام دوم تشکیل اسرائیل بزرگ قرار داریم که در آن کل فلسطین تحت سیطره صهیونیسم درخواهد آمد. گام بعدی، ضمیمه‌کردن اردن و سپس عراق و مصر و عربستان است.

سازشکارانی که از معامله قرن حمایت کردند و برای آن دست زدند و در کنفرانس بحرین متعهد شدند از اجرای آن حمایت مالی کنند‏، بدانند که صهیونیست‌ها اکنون خواستار دریافت بیش از ۲۵۰ میلیارد دلار غرامت املاک یهودیان عرب‌تبار هستند و فردا تریلیون‌ها دلار غرامت یهودیان خیبر و غرامت دو هزار سال گذشته را طلب خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha