معامله قرن به ضرر نتانیاهو و رژیم صهیونیستی تمام می‌شود
کد خبر: 3876032
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
جمعی از تحلیلگران صهیونیستی:

معامله قرن به ضرر نتانیاهو و رژیم صهیونیستی تمام می‌شود

گروه بین‌الملل ــ جمعی از تحلیلگران اسرائیلی اعلام کردند معامله قرن، به ناگهان بار دیگر مسئله فلسطین را در عرصه جهانی مطرح کرده و این طرح، به ضرر شخص نتانیاهو و رژیم صهیونیستی تمام خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، «ایهود یعاری» تحلیلگر سیاسی در شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد با پایان یافتن نشست اتحادیه عرب، «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، رهبران عرب منطقه را واداشت، بیانیه‌ای در رد معامله قرن صادر کنند.
 
این تحلیلگر افزود: این رویداد یک سیلی برای نتانیاهو و یک پیروزی بزرگ در سطح کشورهای عربی است، زیرا بیانیه اتحادیه عرب، راه را برای صدور قطعنامه سازمان همکاری اسلامی و نیز سازمان ملل در رد معامله قرن باز خواهد کرد و اگر این اتفاق بیفتد به معنای مرگ معامله قرن، پیش از تولد آن است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز با تمسخر نتانیاهو نوشت: او هرگز نخواهد توانست کرانه باختری را ضمیمه خاک اسرائیل کند؛ او تنها توانست یک زن اسرائیلی را از زندان روسیه آزاد کند.

برخی تحلیلگران دیگر اسرائیلی نیز معامله قرن را منعکس‌کننده جهل طراحان آن نسبت به واقعیات منازعه اعراب با اسرائیل دانسته و اعلام کردند نتانیاهو در نتیجه اعلام این طرح، آرای رأی‌دهندگان سرزمین‌های اشغالی را از دست خواهد داد.

همچنین «امنون ابراموویچ»، تحلیلگر امور سیاسی در کانال 12 این رژیم اعلام کرد کسانی که معامله قرن را نوشته‌اند، هیچ نمی‌فهمند؛ فریدمن، کوشنر و گرینبلات (از طراحان معامله قرن) روی هوا سیر می‌کنند. معامله‌ای مثل این، برای اجرایی شدن به سال‌ها رایزنی و رفراندوم نیاز دارد. 
انتهای پیام
captcha