برخورداری از فهم دینی؛ کارآمدترین سلاح پلیس در توسعه امنیت اجتماعی
کد خبر: 3876108
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

برخورداری از فهم دینی؛ کارآمدترین سلاح پلیس در توسعه امنیت اجتماعی

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ناجا را به‌عنوان مجموعه‌ای ولایی، انقلابی و خدمتگزار صدیق نظام اسلامی دانست و گفت: برخورداری از فهم دینی و زیبندگی به اخلاقیات و معنویات کارآمدترین سلاح پلیس در توسعه امنیت اجتماعی و افزایش احساس آرامش فردی و اجتماعی است.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی، نماینده ولی‌فقیه در کردستان، دیروز، 13 بهمن‌ماه در دیدار با کارکنان پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان اظهار کرد: در جامعه اسلامی بندگان خاص و اولیای الهی با خدایی کردن اعمال و رفتار خود از کسی واهمه نداشته و با بذل جان خود مایه خیروبرکت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه انسان باید تلاش کند که رابطه خود را با خداوند بیشتر و صمیمی‌تر کند تا آنجا که جزء اولیای خدا قرارگیری، افزود: انسان مؤمن و خداشناس  با قرار گرفتن در پست مسئولیت، می‌تواند با انجام وظایف صحیح، خدمت به مردم و وطن فرصتی برای کسب ثواب و فیض الهی کسب کند.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان عنوان کرد: هرکسی در هر پست، مقام و لباسی باید به وظایف ذاتی خود عمل کند و همیشه آماده انجام وظایف باشد. چراکه در قبال آن مسئولیت در برابر خدا باید پاسخگو باشد.

وی  به تلاش انسان در جهت کسب مال حلال گریزی زد و اعلام کرد: اسلام انسان را در جهت کسب مال و متاع زندگی از راه حلال آزاد گذاشته و آن را برابر باارزش جهاد درراه خدا مسئول دانسته است. اما هرگز اجازه نداده که با در پیش گرفتن مسیری نادرست اخلاق را فاسد کند و خود را در معرض سقوط  قرار دهد و یا موجب فساد در جامعه شود.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی امنیت مثال‌زدنی ایران اسلامی بین کشورهای منطقه را ثمره ایثار، فداکاری و ازخودگذشتگی‌های نیروهای مخلص و دلسوز نظامی و انتظامی دانست و بیان کرد: ضرورت اجرای موفقیت‌آمیز مأموریت‌های نیروی انتظامی،  پشتیبانی مردم و نهاد‌های مردمی است.

وی در ادامه به تشریح ابعاد مختلف شخصیتی شهید سردار سلیمانی پرداخت و گفت: ایشان از هیچ تلاشی برای دلدادگی با مردم فروگذار نبود و طی سالیانی که فرمانده نیروی قدس بود باصداقت  و به عشق خدا و مردم کار انجام می‌داد.

نماینده ولی‌فقیه در کردستان اعلام کرد: سردار حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بسیار عظیم و بزرگی بودند، ایشان فرماندهی  کل سپاه قدس را به عهده داشتند. وی تنها شخصی است که نشان ذوالفقار را از جانب رهبر جمهوری اسلام دریافت کرد.

وی وجود مردانی چون سردار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی را مایه برکت و بقاء نظام اسلامی دانست و بیان کرد: این شهید گران‌قدر قبل از شهادت با حضور در کشورهای مختلف و مناطق درگیری با ایادی استکبار جهانی باعث پیروزی ملت‌های مظلوم و شکست مفتضحانه استکبار جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ شد.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با تأکید بر اینکه تمامی مسلمانان جهان از شهادت یار رهبری شوکه شده و با برگزاری تجمعات باشکوه به اقدام رئیس‌جمهور سفیه آمریکا واکنش نشان دادند، گفت: حضور میلیونی مردم در اقصی نقاط کشور و بسیاری از کشورهای جهان نشان از تنفر و انزجار مردم مسلمان و غیرمسلمان از توطئه و تفرقه‌افکنی‌های آمریکای جنایتکار است .

وی با تأکید بر اینکه تداوم عمر بابرکت انقلاب اسلامی با جان‌فشانی بزرگ مردانی همانند سردار سلیمانی میسر شده است، عنوان کرد: نقشه خاورمیانه بزرگ با حضور و پایمردی این شهید بزرگوار در تمامی جبهه‌های مبارزه با تروریسم به وسعت خاورمیانه و غرب آسیا سبب ناکامی دشمنان امت اسلامی در اجرای نقشه‌های شوم استکبار جهانی به سردمداری آمریکای جنایتکار و رژیم جعلی صهیونیستی شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ادامه داد: پاسخ قاطعانه سپاهیان اسلام در موشک‌باران پایگاه نظامی عین الاسد در عراق که پس از جنگ جهانی دوم کسی جرأت تعرض به منافع آمریکا را نداشته است خود دلیل قدرت ایران اسلامی و ترس دشمنان از فزونی این قدرت الهی است.

وی در ادامه به امنیت و تأثیر آن در عزت و اقتدار کشور اشاره کرد و افزود امنیت سرمنشأ توسعه و تحولات اجتماعی در جامعه بوده و نیروی انتظامی متولی ایجاد و برقراری امنیت برای مردم است.

آیت‌الله حسینی‌شاهرودی با اشاره به تنوع و تعدد مأموریت‌های نیروی انتظامی اظهار داشت:ضرورت اجرای موفقیت‌آمیز مأموریت‌های نیروی انتظامی، پشتیبانی مردم و نهاد‌های مردمی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ناجا را به‌عنوان مجموعه‌ای ولایی، انقلابی و خدمتگزار صدیق نظام اسلامی دانست و یادآور شد: برخورداری از فهم دینی و زیبندگی به اخلاقیات و معنویات کارآمدترین سلاح پلیس در توسعه امنیت اجتماعی و افزایش احساس آرامش فردی و اجتماعی است.

 

انتهای پیام
captcha