نتایج آزمون سراسری قرآن تا پایان هفته اعلام می‌شود
کد خبر: 3876197
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶

نتایج آزمون سراسری قرآن تا پایان هفته اعلام می‌شود

گروه مسابقات ــ نتایج هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت و نیز تعداد افراد حاضر در جلسه آزمون تا پایان هفته جاری اعلام می‌شود.

اعلام نتایج و میزان حضور داوطلبان در آزمون سراسری قرآن تا پایان هفته

به گزارش ایکنا؛ با گذشت سه روز از برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت بسیاری از داوطلبان طی تماس‌هایی با تحریریه این خبرگزاری سوالاتی در مورد زمان اعلام نتایج داشتند.

با وجود اینکه پیش از این و در دستورالعمل‌ آزمون، تاریخ اعلام نتایج را یک هفته بعد از برگزاری اعلام کرده بودند، اما در ادامه برخی مسئولان برگزاری آزمون از اعلام نتایج طی بازه زمانی 48 ساعت خبر دادند. با این وجود و پس از گذشت سه روز از برگزاری آزمون، هنوز نتایج اعلام نشده است و برگزارکنندگان از اعلام نتایج تا پایان هفته جاری خبر دادند.

همچنین مسئولان برگزاری مسابقات هنوز از درصد حضور داوطلبان در روز آزمون اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند. هر سال و در هر دوره از آزمون شاهد ریزش داوطلبان ثبت نام شده و میزان حضور آنها در صندلی آزمون هستیم، این ریزش با توجه به وضعیت هر سال متغیر بوده است.

پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی، مدیر کل دفتر آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حضور داوطلبان در آزمون سال گذشته گفته بود: «از بین 240 هزار داوطلب حضور در آزمون فقط حدود ۱۵۰ هزار نفر در آزمون حضور داشتند و حدود ۹۰ هزار نفر با وجود ثبت‌ نام اولیه در آزمون حضور نیافتند.» با توجه به سوابق این آزمون در دوره گذشته، پیش‌بینی می‌شود، بین 60 تا 80 هزار نفر در آزمون حضور یافته باشند.

هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت روز یازدهم بهمن‌ماه در 380 شهر کشور و با حضور بیش از 100 هزار نفر در بخش کتبی و در رشته‌های تفسیر سوره بقره، ترجمه و درک معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه، حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه، حفظ جزء ۳۰ قرآن،‌ حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ پنج جزء آخر، حفظ پنج جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول و حفظ کل قرآن برگزار شد.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی ستاد برگزاری مسابقات در این آزمون و در تمام بخش‌ها اعم از الکترونیک و کتبی، مجموعاً ۱۲۱ هزار و ۳۶۵ نفر ثبت نام کردند که ۹۸ هزار و ۲۵۶ نفر متقاضی حضور در آزمون کتبی بودند.

انتهای پیام
captcha