خیزش تونسی‌ها در محکومیت معامله ترامپ  
کد خبر: 3876279
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

خیزش تونسی‌ها در محکومیت معامله ترامپ  

گروه بین‌الملل ــ تجمعات مختلف تونسی طی فراخوانی ضمن دعوت مردم این کشور به برپایی تظاهرات در محکومیت معامله قرن، برگزاری جلسه‌ای در پارلمان این کشور در همین رابطه را خواستار شدند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «أمد نیوز»، اتحادیه عمومی «کار» در تونس، در فراخوانی از مردم این کشور خواست تا چهارشنبه،‌ 16 بهمن در تظاهراتی برای محکومیت طرح معامله قرن که با مشارکت جوامع مدنی و احزاب سیاسی این کشور برگزار می‌شود، شرکت گسترده داشته باشند و از حقوق ملت فلسطین دفاع کنند.
این اتحادیه افزود: این تجمع ملی از ظهر چهارشنبه در میدان «بطحاء محمد علی» که در انقلاب سال 2011 تونس مشهور بود، تجمع خواهند کرد و با در دست داشتن پرچم تونس و فلسطین، طرح معامله قرن را محکوم خواهند کرد.
در همین راستا، نمایندگان تونسی نیز با ارسال نامه‌ای به «راشد الغنوشی»، رئیس پارلمان تونس، برگزاری جلسه‌ای عمومی در پارلمان به منظور محکومیت طرح معامله قرن را خواستار شدند.
گفتنی است، پارلمان و احزاب تونسی طرح آمریکایی معامله قرن را که جهت نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین مطرح شده است، به شدت محکوم کردند.
یادآور می‌شود، «قیس سعید»، رئیس جمهور تونس نیز پیش از این گفته بود: آنچه که معامله قرن خوانده می‌شود، نه عادی‌سازی روابط با اسرائیل که خیانت بزرگ و ظلم قرن است.
وی این طرح ضد فلسطینی را مردود دانست و گفت: فلسطین مِلک نیست که بتوان آن را خرید و فروش کرد.
قیس سعید تأکید کرد: این طرح بیانگر «فرهنگ تسلیم و شکست»ی است که بر جامعه عربی خیمه افکنده است.
انتهای پیام
captcha