درخشش یزدی‌ها در مسابقات سراسری قرآن قوه قضاییه
کد خبر: 3876416
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳

درخشش یزدی‌ها در مسابقات سراسری قرآن قوه قضاییه

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون فرهنگی دادگستری یزد با اشاره به حضور متسابقان استانی در هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضاییه گفت: ۵۰ درصد متسابقان یزدی حایز رتبه کشوری شدند.

درخشش یزدی‌ها در مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییهمحمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، اظهار کرد: در هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضاییه 357 نفر از کارکنان و خانواده آنان، شوراهای حل اختلاف و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان یزد در قالب 428 نفر رشته ثبت‌نام کردند که پس از برگزاری مراحل استانی و مقدماتی کشوری در نهایت 6 نفر به مرحله کشوری راه یافتند که نیمی از متسابقان استان یزد در این مرحله حائز رتبه‌های اول تا سوم در رشته‌های مختلف شدند.

وی افزود: در این مسابقات، مهدی طالبی در رشته حفظ موضوعی حائز رتبه نخست کشوری شد، الناز نتیجه‌العلما در حفظ 10 جزء زیر 16 سال حائز رتبه دوم کشوری شد، حسین خسروی در قرائت تحقیق به مقام سوم کشوری رسید و عباس فلاح از حافظان روشندل دادگستری استان یزد در حفظ کل به مقام چهارم کشوری نائل آمد.

این مقام مسئول، بر اهتمام والدین در مسئله قرآن‌آموزی و آشنایی فرزندان با معارف دینی تأکید کرد و گفت: به استناد حدیث گهربار نبی مکرم اسلام(ص) که فرمودند: هرگاه فتنه‌ها همچون پاره‌های شب تاریک به شما روی آورد بر شما باد توجه و تمسک به قرآن، به‌ویژه در زمان کنونی که فضای مجازی و تبلیغات مسموم و تفرقه‌افکنانه و یأس‌آفرین دشمنان، افراد را احاطه کرده است.

وی تصریح کرد: قرآن بهترین راهنما و مستندترین کتاب مهندسی فرهنگی است که از افراد در برابر شرارت‌ها و گسستگی‌های فرهنگی، حفاظت می‌کند.

معاون فرهنگی دادگستری یزد از برنامه‌های ویژه قرآنی این معاونت خبر داد و بیان کرد: آموزش روتین هفتگی صوت و لحن برای کارکنان و خانواده‌ها، ایجاد زمینه‌ای برای ارائه نکات آموزش قرآن از راه دور با استفاده از ظرفیت تکنولوژی‌های روز و پیگیری طرح قرآن در خانه برای کارکنان و خانواده‌های آنان از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام
captcha