نگاه ویژه ماهنامه فکه به شهید پاسدار امنیت
کد خبر: 3876678
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵

نگاه ویژه ماهنامه فکه به شهید پاسدار امنیت

گروه جهاد و مقاومت ــ ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه در ماه بهمن به پاسدار امنیت، شهید مرتضی ابراهیمی، اختصاص دارد.

ماهنامه فکه با ویژه نامه پاسدار امنیت منتشر شد

به گزارش خبرنگار ایکنا، دویست و یکمین شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی فکه در بهمن‌ماه منتشر شد و به پرونده ویژه پاسدار امنیت، شهید مرتضی ابراهیمی، اختصاص دارد.

این شماره از ماهنامه به عناوینی همچون انتظاری که به سر رسید، طلب ما از عراقی‌ها، پاسداشت آزمون‌های بزرگ یک ملت، پدافند غیرعامل، بررسی اهمیت حضور پرشور در انتخابات پیش رو، گذر از تاریخ، داستان انقلاب؛ تدافع فرهنگی، سلاح یا قلم، قهرمان گمنام، آن روزها، لبخند بزن برادر، پرونده ویژه پاسدار امنیت، میثاق‌نامه پاسدار شهید مرتضی ابراهیمی، حاج قاسم از نگاهی دیگر و کتابنامه اختصاص یافته است.

در صفحه داستان انقلاب با عنوان تدافع فرهنگی به فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در چهار دهه گذشته اشاره شده و در بخشی از آن آمده است: حوزه هنری، حوزه دیگر فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و در واقع همان کانون نهضت فرهنگی اسلامی بود که طاهره صفارزاده آن را در سال ۵۷ تشکیل داد. کانونی که به حوزه اندیشه و هنر اسلامی تغییر کرد و بعداً در اول تیرماه ۱۳۶۰ با تغییراتی در مدیریت شورا، با عنوان حوزه هنری زیر مجموعه شورا قرار گرفت. محمدعلی زم، نخستین مدیر حوزه هنری، دامنه فعالیت‌های حوزه را توسعه داد و چهره‌های فرهنگی، چون قیصر امین‌پور، سلمان هراتی، محمدرضا آغاسی و سپیده کاشانی را وارد حوزه کرد. حتی سید مرتضی آوینی هم که مسئولیت گروه تلویزیونی روایت فتح را برعهده داشت، مجله سوره را در مجموعه حوزه هنری منتشر کرد.

همسر شهید مرتضی ابراهیمی در پرونده ویژه می‌گوید: «امکان نداشت، مادرش را در حال نماز ببیند و از کنارش ساده رد شود، می‌نشست و در گوشش می‌گفت: مامان دعا کن، شهید شوم. اوایل خیلی به هم می‌‌ریختم و به او می‌گفتم: آقا مرتضی! من کسی رو جز تو ندارم. بری، من از پس کارهام برنمیام. اما آن قدر گفت که انگار شهادتش برایم عادی شده بود و کم‌کم به این باور رسیدم که مرتضی باید شهید بشود، اگر شهید نشود، در حقش ظلم شده است.»

در «قهرمانان گمنام» در روایتی از همسر سرباز شهید علی اوسطی آمده است: با شروع فصل میوه‌چینی، یک روز خوشحال آمد و گفت: یک یخچال دست دوم دیدم. گفتم: ما که پول نداریم، چه جوری می‌خوای بخری؟ گفت: فروشنده همشهری است و قرار است پول آن را قسطی پرداخت کنیم. فردای آن روز یخچال را آورد، به قدری خوشحال بود که حد نداشت. روز بعد از میوه‌چینی، صاحب باغ کلی میوه به او داده بود، یخچال را پر از میوه کردیم، اما علی که شهید شد، پول قسط یخچال را نداشتم و آن را به صاحبش برگرداندم.

ماهنامه فکه با ویژه نامه پاسدار امنیت منتشر شد

در کتابنامه این هفته به معرفی کتاب‌های «یک دقیقه سکوت» رمانی با موضوع زندگی شهید ادواردو آنیلی، «روشنای خاموش» داستان‌هایی درباره جنگ با محوریت نوجوانان، «در جست‌وجوی مهتاب» شرحی بر زندگی و نویسندگی حمید حسام، «خلبان وارسته» روایت خاطرات دوران رزم و اسارت، «برخیزید» تاریخ شفاهی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و «سالار تکریت» خاطرات آزاده جانباز سیدحسن سالاری پرداخته است.

در بررسی اهمیت حضور پرشور در انتخابات پیش رو به احساس مسئولیت، سرزندگی، گسترش عدالت و ناامیدی دشمن اشاره شده است که در بخشی از آن می‌خوانیم: هر کدام از هموطنان که قلبشان برای کشور و سرزمین‌شان می‌تپد، جدا از علاقه و سلیقه‌ای که دارند، باید شرایط حساس کنونی را درک کنند و مثل تمامی مقاطعی که با حضور خود، دشمنان قسم خورده را ناامید کرده‌اند، در انتخابات حاضر شوند و آرای خود را به صندوق‌ها بریزند. به امید آنکه نمایندگان منتخب هم پاسخ اعتماد مردم را به شایستگی بدهند.

یادآور می‌شود، ماهنامه فکه با بهای ۱۲ هزار تومان در پیشخوان نشریات قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha