برپایی اجتماع تلاوت در مدارس/ دبیرخانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن از معاونت پرورشی خارج شد
کد خبر: 3876727
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
اعلام برنامه‌های آموزش و پرورش برای دهه فجر/

برپایی اجتماع تلاوت در مدارس/ دبیرخانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن از معاونت پرورشی خارج شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برنامه‌های ایام دهه فجر این اداره‌کل، اظهار کرد: برگزاری محافل انس با قرآن و اجتماع تلاوت و نشست‌های پرسمان‌های دینی و مذهبی در مدارس کشور و نامگذاری حداقل یک دارالقرآن در هر استان به نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی از اهم برنامه‌های این ایام است.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی این اداره‌کل، اظهار کرد: همگام با دیگر دستگاه‌ها در سطح کشور برای گرامیداشت یاد و خاطره این ایام، آموزش و پرورش در دو بخش کمیته دانش‌آموزی و عضو کمیته قرآنی ستاد بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر فعال است.
وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه دانش‌آموزی، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها ویژه ایام دهه فجر در مدارس کشور، فعالیت‌های ویژه لاله‌های سرخ پیرامون شهدای دانش‌آموز و گرامیداشت یاد و خاطره این عزیزان، انجام مجموعه فعالیت‌های ویژه در حوزه دانش‌آموزی و برگزاری همایش‌های ویژه در تمامی نقاط کشور با عنوان یاوران انقلاب از سوی تشکل‌های دانش‌آموزی از جمله این برنامه‌ها است. 
برپایی نمایشگاه‌های قرآن، عترت و نماز
مسیب‌زاده ادامه داد: برنامه ویژه تشکل‌های دانش‌آموزی متناسب با این ایام نیز 13 بهمن‌ماه با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در اسلامشهر و ویژه دانش‌آموزان دختر در قالب تشکل‌های پیشتاز برگزار شد. در کنار این فعالیت‌ها‌ برنامه قرآنی در حوزه ستاد بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر چون برگزاری محافل انس با قرآن و اجتماع تلاوت در مدارس کشور در نظر گرفته شد.
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه محافل انس با قرآن در مدارس با حجم بیشتری در سه برهه‌ زمانی هفته گرامیداشت قرآن، عترت و نماز، ایام‌الله دهه فجر و همچنین هفته معلم برگزار می‌شود، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌های قرآن، عترت و نماز در مدارس برگزیده کشور در استان‌های مختف، به ویژه در 700 اداره آموزش و پرورش در کشور، برگزاری مرحله دوم(منطقه‌ای) مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در ایام دهه فجر از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده است.
برگزاری محفل قرآنی در 750 دارالقرآن آموزش و پرورش
وی با اشاره به راه‌اندازی پویش برپایی ختم قرآن کریم در مدارس کشور همراه با قرائت سوره الرحمن با توجه به شهادت سردار سلیمانی، بیان کرد: با توجه به اینکه برگزاری همایش‌های حافظان قرآن با رویکرد حفظ جزء سی‌ام امسال جزء طرح محوری قرآن‌ کریم در مدارس است، اعلام ورود به گام دوم حفظ جزء سی‌ام و برگزاری مرحله منطقه‌ای پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان از جمله برنامه‌های ایام دهه فجر مدارس و فرهنگیان است.
مسیب‌زاده با تأکید بر اینکه وزارت آموزش و پرورش به عنوان یکی از اعضای ستاد بزرگداشت ایام‌الله دهه فجر در راه‌اندازی کاروان انقلاب و تجدید میثاق جامعه قرآنی با امام خمینی(ره) مشارکت و حضور فعال داشته است، گفت: همچنین برگزاری محافل انس با قرآن در 750 دارالقرآن در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: کار ارزشمندی که امسال براساس مصوبه کمیته هماهنگی فعالیت‌های قرآنی کشور به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی انجام گرفت، نامگذاری حداقل یک دارالقرآن در هر استان به نام این شهید بزرگوار بوده است.
دبیری کمیسیون آموزش عمومی قرآن از معاونت پرورشی خارج شد
مسیب‌زاده تأکید کرد: برگزاری نشست‌های پرسمان‌های دینی و مذهبی در مدارس، تجلیل از دانش‌آموزان حافظ قرآن کریم با رویکرد جزء سی‌ام قرآن از دیگر مواردی است که به صورت متمرکز از سوی مدارس انجام می‌شود. اما نکته حائز اهمیت، انجام فعالیت‌های بومی و ابتکاری مدارس و مناطق استان‌های کشور است که با حال و هوای ویژه خود و در سطح توان و امکان برگزار خواهند کرد تا با این فعالیت‌های ارزشمند یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را گرامی بدارند و بتوانیم امانت‌داران خوبی برای این اتفاقی باشیم که طی 41 سال قبل انجام شده است.
وی در پایان درباره وضعیت جلسات کمیسون آموزش عمومی قرآن با توجه به تأخیر و عدم برگزاری  جلسات آن به صورت منظم، اظهار کرد: کمیسیون آموزش عمومی قرآن از سوی وزیر آموزش و پرورش با ابلاغی که اخیراً و طی سه روز گذشته انجام شد، مسئولیت دبیری کمیسیون آموزش عمومی قرآن کشور را به عهده دکتر مهدی نويدادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش سپرده است که به زودی جلسه آن برگزار خواهد شد. بنابراین دبیرخانه و دبیر آن از معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خارج شد.
انتهای پیام
captcha