معامله قرن فرصتی برای اتحاد صفوف فلسطینیان است
کد خبر: 3876952
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس:

معامله قرن فرصتی برای اتحاد صفوف فلسطینیان است

گروه بین‌الملل ــ رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس با تأکید بر لزوم اتحاد همه گروه‌های فلسطینی برای مقابله با توطئه‌های اشغالگران، گفت: معامله قرن آمریکایی هیچ ارزش و آینده‌ای ندارد و عملی نخواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اسپوتنیک عربی، خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش حماس، با تأکید بر اینکه پاسخ به زورگویی و گستاخی لازم است، گفت: معامله قرن آمریکایی هیچ ارزش و آینده‌ای ندارد و عملی نخواهد شد.
 
مشعل افزود: اکنون تغییر جهت به سمت اقدام عملی، متحد ساختن نیروها و توافق بر سر راهبرد مشترک نیاز است. این فرصتی برای اتحاد صفوف فلسطینان و پایان بخشیدن به اختلافات، برقراری آشتی واقعی، تثبیت سرزمین فلسطین و احترام به همه نهادها و در رأس آن جبهه آزادی‌بخش فلسطین به شمار می‌آید.
 
وی در پاسخ به اینكه آیا بدون بیت‌المقدس، حق بازگشت آوارگان، حق حاكمیت و آزادی زندانیان دولت فلسطینی وجود خواهد داشت، گفت: متن این توافق، هدیه آمریكایی‌ها به اشغالگران و هدف آن خدمت به ترامپ و نتانیاهو در انتخابات است، نه تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی.

رئیس سابق دفتر سیاسی حماس ضمن تمجید از مواضع «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان در مورد معامله قرن، از وی خواست كه با تسریع در اجرای تصمیمات و مواضعش در مورد تغییر نقش اجرایی تشکیلات خودگردان سخنان خود را عملی کند.
 
وی گفت: تشکیلات خودگردان بر اساس توافق اسلو شکل گرفت، اما ما حق داریم كه در نقش و جایگاه و مسئولیت‌های آن بازنگری کنیم و این تشکیلات را به قدرتی تبدیل كنیم كه مشروعیت خود را از مردم فلسطین بگیرد، نه از توافق با  اشغالگران. اختلافاتی در میان مقامات رسمی عرب وجود دارد، اما موضع مردم عرب ثابت است و دوستان ما در جهان عرب همچنان به آرمان فلسطین پایبند هستند و در کنار مردم فلسطین ایستاده‌اند.
 
وی با اظهارنظر در مورد ملاقات «عبدالفتاح برهان»، رئیس شورای حکومتی سودان، با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اوگاندا، اظهار کرد: این اقدام مثل از پشت خنجر زدن به مردم فلسطین و سودان است.

 
انتهای پیام
captcha