آمایش سرزمینی طرحی برای جلوگیری از تبعیض در توزیع اعتبارات است
کد خبر: 3877252
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

آمایش سرزمینی طرحی برای جلوگیری از تبعیض در توزیع اعتبارات است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس دارالقرآن‌‌الکریم، گفت: یکی از سیاست‌های کلی سازمان، آمایش سرزمینی است، به این معنا که اعتبارات با توجه به نیاز‌های سرزمینی توزیع شود تا تبعیض‌های اعتباری نداشته باشیم.

لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه رسانه قرآنیحجت‌الاسلام مهدی اخوان صباغ، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، ضمن تبریک دهه فجر، در پاسخ به چگونگی مهندسی فعالیت‌های قرآنی در کشور، اظهار کرد: سند ویژه و راهبردی بسیار خوبی در شورای توسعه قرآنی زیر مجموعه شورای انقلاب فرهنگی طراحی شده؛ اما به قول مقام معظم رهبری، مشکل ما در کشور به خاطر نبود طرح و برنامه و ایده نیست مشکل ما انسان کننده کار است.

وی افزود: ما در مجموعه‌هایمان باید به این سمت حرکت کنیم که اسناد بالادستی را دقیق پیاده و اجرا کنیم تا به این سندی که تعریف شده برسیم.

اخوان صباغ تصریح کرد: در سند راهبردی جایگاه شورای توسعه و اتحادیه قرآنی تعریف و ابلاغ شده و امام جمعه استان مازندران، رئیس شورای توسعه قرآن و استاندار، قائم مقام آن شورا است.

توزیع اعتبارات قرآنی از شورای توسعه

وی با بیان اینکه، اعتبارات قرآنی از سوی شورای توسعه قرآن، توزیع می‌شود، افزود: دولت در حال حاضر، نسبت به اعتبارات قرانی آن اهتمام لازم را نداشته و ما انتظار داریم این اتفاق هر چه زودتر از طریق شورای توسعه قرآن رقم بخورد.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، با بیان اینکه، هنوز اعتبارات شورای توسعه مصوب نشده و در حال رایزنی هستیم که اعتبارات قرآنی افزایش یابد، گفت: اعتبارات در حیطه وظایف ما نیست و تخصیص رقم اعتبار سال گذشته صفر بوده و ما امیدواریم که این اعتبار در سال جاری تخصیص پیدا کند.

آمایش سرزمینی؛ سیاستی در توزیع عدالت‌مند اعتبارات

وی با بیان اینکه، یکی از سیاست‌های کلی سازمان، آمایش سرزمینی است، افزود: آمایش سرزمین به این معنا است که اعتبارات با توجه به نیاز‌های سرزمینی توزیع شود تا تبعیض‌های اعتباری نداشته باشیم.

اخوان صباغ درباره اهمیت توجه به رسانه قرآنی در شناخت چهره‌ای قرآنی، گفت: از موضوعات اساسی که باید برای آن سرمایه‌گذاری کنیم، بحث رسانه و هنر است، ما در حوزه رسانه باید فعالیت ویژه‌ای برای شناساندن چهره‌های قرآنی، ایجاد گفتمان‌های قرآنی و سبک زندگی اسلامی داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha