ورود دادستان خراسان‌جنوبی به جرایم مجازی انتخاباتی
کد خبر: 3877568
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰

ورود دادستان خراسان‌جنوبی به جرایم مجازی انتخاباتی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی گفت: اخیراً در فضای مجازی پیام‌هایی به افراد فرستاده می‌شود که اگر تعدادی را به یک گروه تبلیغ‌کننده عضو کنند، مبلغی به حساب آنان واریز می‌شود که در این مورد دادستان مرکز استان ورود پیدا کرده است.

جرائم مجازی انتخاباتیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام یداله وحدانی‌نیا، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، امروز، ۲۰ بهمن‌ماه، در ششمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان، اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی امنیت ملی و تأیید رهبری، دستورالعمل اجرایی مدیریت و کنترل فضای مجازی در انتخابات در دوازدهم بهمن‌ماه به دادستان‌های خراسان جنوبی ابلاغ شد.

وی با اشاره به ضریب نفوذ و بهره‌گیری از فضای مجازی و جایگاهی که بین مردم دارد، افزود: در زمان انتخابات، تارنماها و پایگاه‌های اینترنتی غیرمجاز ایجاد می‌شوند که باید برخورد شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به تکالیف دستگاه‌ها، افزود: پایش و نظارت و جلوگیری از سوء استفاده از حقوق نامزدها و طرفداران از برنامه‌هاست.

وحدانی‌نیا با تأکید بر جلوگیری از دامن زدن به اختلافات مذهبی و انتشار اطلاعات کذب در این فضا، ادامه داد: اخیراً در فضای مجازی پیام‌هایی به افراد فرستاده می‌شود که اگر تعدادی را به یک گروه تبلیغ‌کننده عضو کنند، مبلغی به حساب آنان واریز می‌شود که بررسی‌ها نشان داده هیچ تراکنشی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه در این مورد دادستان مرکز استان ورود پیدا کرده است، افزود: سیاست دستگاه قضایی این است که در این ایام فضا ملتهب نشود و در این مورد مصداقا افراد خاصی دعوت شده‌اند و هشدارهای لارم داده شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به بررسی جرایم در شعب ویژه، تصریح کرد: مسئولان ستاد باید از ایراد سخنرانی‌ها و تبلیغات زودهنگام نامزدها جلوگیری کنند که از طریق تماس‌ها گزارش داده می‌شود.

علیرضا آیینه‌دار، مدیرکل صدا و سیما خراسان‌جنوبی نیز در این نشست گفت: نتایج نظرسنجی‌هایی که در سطح استان انجام می‌شود، نشان از حضور گسترده مردم در انتخابات دارد.

وی افزود: بررسی‌ها نشان داده که مردم از صدا و سیما و شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌‌های خبری موارد مربوط به انتخایات را پیگیری می‌کنند.

مدیرکل صدا و سیما خراسان‌جنوبی یادآور شد: براساس نتایج، دریافت اطلاعات توسط مردم از پیام‌رسان‌های داخلی بیشتر از پیام‌رسان‌های خارجی است که این امر بسیار ارزشمند است.

آیینه‌دار از فعالیت رسانه‌های استان برای کمک به مردم در راستای انتخاب آگاهانه و احترام به سلیقه‌های مختلف خبر داد و بیان کرد: میزان رضایت مردم از برنامه‌های انتخاباتی رسانه به نسبت مطلوب است.

انتهای پیام
captcha