فراخوان نافرمانی مدنی در نهمین سالروز انقلاب بحرین
کد خبر: 3877594
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰

فراخوان نافرمانی مدنی در نهمین سالروز انقلاب بحرین

همزمان با نزدیک شدن به نهمین سالروز انقلاب ۱۴ فوریه بحرین، گروه‌های معارض این کشور برای مشارکت در برنامه‌های مربوط به نافرمانی مدنی، فراخوان دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از تارنمای ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه،‌ در بیانیه انقلابیون بحرینی آمده است که نافرمانی مدنی از چهارشنبه شب، ۱۲ فوریه (۲۳ بهمن) آغاز و تا جمعه شب، ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش نافرمانی مدنی شامل خودداری دانش‌آموزان از حضور در کلاس‌های درس در روز پنج‌شنبه، خاموش کردن چراغ‌های بیرون منازل در دو شب مذکور، تعطیلی فروشگاه‌ها از هشت شب چهارشنبه شب تا غروب روز جمعه و خودداری از تردد بر روی پل شهید النمر طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه خواهد بود.

انقلابیون بحرینی در این بیانیه از تمام مردم خواسته‌اند تا در برنامه‌ها و تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز مشارکت فعال داشته باشند.

  • بیشتر بخوانید:

نافرمانی مدنی مردم بحرین در آستانه سالروز انقلاب

اقدامات خصمانه و تبعیض‌آمیز رژیم آل خلیفه در برخورد با مردم بحرین و به ویژه شیعیان سرمنشأ ظهور و بروز قیام مردمی در این کشور شد. انقلابیون بحرین در روز ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ دست به خیزش مردمی گسترده و غیرقابل پیش‌بینی علیه آل خلیفه زدند.

رژیم بحرین شمار زیادی از فعالان مدنی و حقوقی و مخالفان سرشناس را با پرونده‌سازی به زندان‌های طولانی مدت و تبعید محکوم کرده است. این رژیم همچنین شماری از فعالان سیاسی را در زندان شکنجه کرده که به شهادت آنها منجر شده است.

انحلال جمعیت‌های مخالف به‌ویژه جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین و بازداشت دبیرکل آن شیخ علی سلمان و محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم از دیگر برخوردهای رژیم بحرین با جنبش اعتراضی مسالمت‌آمیز این کشور بوده است.

انتهای پیام
captcha