اسلام به منزله دینی قدرت‌آفرین در آموزش و پرورش تدریس نمی‌شود
کد خبر: 3877836
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

اسلام به منزله دینی قدرت‌آفرین در آموزش و پرورش تدریس نمی‌شود

یک سخنران مذهبی کشور، شهید حاج‌ قاسم سلیمانی را فردی مقتدر خواند و گفت: به فرزندان خود نیاموختیم که قوی باشند، در حالی که مؤلفه مهم فرد و جامعه در اسلام قدرت است؛ در آموزش و پرورش فعلی ما اسلام به منزله دینی که قدرت‌آفرین است، تدریس نمی‌شود.

پناهیانبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، از سخنرانان مذهبی کشور، امروز، 21 بهمن‌ماه، در نشست تخصصی بازخوانی ابعاد مکتب شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: برای مطالعه مکتب سلیمانی باید به دو عرصه شخصیت سردار و مردم توجه کنیم، علاوه بر مطالعه شخصیت سردار باید مردم را نیز مورد مطالعه قرار دهیم که چه چیز آن‌ها را برای ابراز ارادت به سردار به میدان می‌آورد.

وی افزود: مردمی که از سردار سلیمانی، که عینیت‌یافته مکتب انقلاب است، اینگونه استقبال می‌کنند، اسلام ناب و انقلاب را قبول دارند. اگر با وجود این گرایش مردم به انقلاب، در زمینه جذب‌ آنان موفق عمل  نکردیم، باید در شیوه‌های تبلیغی خود تجدید نظر کنیم و به خود تلنگر بزنیم، چون بیان فعلی و نظری ما از مکتب اسلام جاذبه ندارد.

پناهیان ادامه داد: مقام معظم رهبری در برخوردی هوشمندانه با این پدیده از عنوان مکتب سلیمانی یاد کرده‌اند، یعنی از این پس مکتب اسلام را مکتب سلیمانی معرفی کنیم چرا که به دلیل ضعف‌های خود، وقتی به بحث‌های نظری می‌پردازیم کسی با آن‌ها ارتباط برقرار نمی‌کند و چه بسا موجب سوءتفاهم نیز می‌شود.

وی در بیان دلایل محبوبیت شهید سلیمانی برای مردم، اظهار کرد: نخستین عامل تأثیرگذاری ایران در منطقه به واسطه سردار سلیمانی بود که موضوعی قابل افتخار است، اگر ایشان سرداری بود که فقط در ایران تلاش می‌کرد هیچ وقت این تمجید از او نمی‌شد. ملتی که بخواهد از چاردیواری خود خارج نشود قهرمان‌هایی مثل حاج‌قاسم و حججی نخواهد داشت.

پناهیان اظهار کرد: حاج‌ قاسم فقط مظلوم نبود، ویژگی دیگر ایشان اقتدار بود. متأسفانه هیچ‌گاه به بچه‌های خود یاد نمی‌دهیم که قوی باشند، در حالی که مؤلفه مهم فرد و جامعه در اسلام قدرت است. در آموزش و پرورش فعلی ما اسلام به منزله دینی که قدرت‌آفرین است، معرفی نمی‌شود.

وی در ادامه گفت: ویژگی دیگر شهید سلیمانی عملیاتی بودن ایشان است که در مقام عمل تفکر خود را نشان داد، در حالی که می‌توانست سخنران خوبی باشد و به سخن بسنده کند، جمهوری اسلامی هم باید به جای حرف، خود را به شکل عملی در اقتصاد نشان دهد. اینکه مردم امروز به ولایت فقیه ارادت دارند به خاطر بیان ما از مبانی نظری آن نیست بلکه به این دلیل است که مردم، فواید و نتایج آن را می‌بینند.

پناهیان تصریح کرد: ویژگی دیگر سردار سلیمانی این بود که او برای همه انسان‌ها ارزش قائل بود. مردم فقط یک جمله از او شنیدند که «باید با غیر محجبه‌ها هم برخورد مناسب داشته باشید» و خودشان فهم عمیقی از سلیمانی پیدا کردند و فهمیدند که نگرش او به انسان چگونه است.

وی در پایان یادآوری کرد: سردار سلیمانی سال‌ها، اولین شخصیت محبوب در کشور ما بود، اما همواره دنبال شهادت بود و اعتنا به محبوبیت خود نداشت؛ این یعنی خود در رابطه خود با خالق به درجه‌ای از معنویت و عبودیت رسیده بود که مقام‌های دنیایی برایش قابل اعتنا نبود.
انتهای پیام
captcha