بیست‌ و دومین جشنواره قرآنی جامعةالقرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 3877883
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

بیست‌ و دومین جشنواره قرآنی جامعةالقرآن برگزار می‌شود

بیست و دومین جشنواره قرآنی ـ فرهنگی مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) ویژه عموم حافظان و قاریان علاقه‌مند برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، بیست و دومین جشنواره قرآنی ـ فرهنگی مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) با شعار دفاع «از حریم قرآن و ولایت»، یادبود سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی طی سه مرحله شهرستانی (طی بهمن‌ماه)، استانی (به صورت مجازی و طی اسفندماه) و کشوری (نیمه دوم فروردین‌ و اردیبهشت‌ماه 99) برگزار می‌شود.
 
این جشنواره در مقاطع مختلف سنی خردسالان گروه سنی چهار تا شش سال و پنج و شش سال(مراکز پیش‌دبستانی)، مقطع شکوفه‌ها گروه سنی هفت تا 9 سال و 10 تا 12 سال، مقطع نوجوانان با گروه سنی 13 تا 15 سال و دانش‌آموزان متوسطه اول(پایه هفتم و نهم مدارس)، مقطع بزرگسالان گروه سنی 16 سال به بالا و دانش‌آموزان متوسطه دوم(پایه دوم تا دوازدهم تحصیلی) برپا خواهد شد.
 
این جشنواره در بیش از ۷۰۰ شعبه و ۷۶ مدرسه تحت نظارت جامعةالقرآن الکریم در سراسر کشور و با ثبت‌نام حدود 160 هزار شرکت‌کننده در حال برگزاری است که آیین اختتامیه آن در هفته بزرگداشت مقام گرانقدر شهید مطهری برگزار می‌شود.
 
مرحله دوم این جشنواره به صورت مجازی و در قالب ضبط ویدیویی و ارسال به دبیرخانه جشنواره انجام می‌گیرد و آزمون کتبی رشته‌های حفظ کل، تفسیر، ترجمه و مفردات قرآن ویژه بانوان به صورت سراسری و هماهنگ در یک روز انجام خواهد شد. همچنین حضور علاقه‌مندان سایر کشورهای اسلامی با دارا بودن تابعیت ایرانی از دیگر مزایای این دوره از جشنواره است. شرکت‌کنندگان فقط مجاز به انتخاب در یک رشته هستند.
 
اما رشته‌های این دوره از مسابقات ویژه شعب جامعةالقرآن شامل رشته حفظ در بخش‌های حفظ کل و اجزاء 20، 10، 5 و یک جزء و جزء سی‌ام قرآن، معارفی در بخش‌های حفظ کل، تفسیر، ترجمه و مفردات، حفظ موضوعی به روش اشاره، خطابه یک و دو و رشته‌های تلاوت قرآن کریم و نغمات دینی و آوایی شامل انشاد عربی و تک‌خوان محور، تحقیق و ترتیل مجلسی، صحیح خوانی یک و دو و رشته‌های جشنواره ویژه مدارس شامل حفظ سوره‌های نماز، جزء یک و سوره‌های واقعه، یس و الرحمن و رشته‌های معارفی شامل حفظ موضوعی قرآن به روش اشاره، خطابه یک، آداب اسلامی، حفظ، ترجمه و تفسیر و مفردات سوره مبارکه حجرات، ملک، حدید، دخان و انسان و رشته‌های تلاوت قرآن کریم و نغمات دینی و آوایی در رشته‌های تلاوت ترتیل تقلیدی از سوره مبارکه حجرات و آیات 59 تا 66 نمل، صحیح‌خوانی یک است.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی مؤسسه به نشانی www.jqk.ir مراجعه کنند و یا با تلفن ۰۲۵۳۷۱۵۶، کارشناسان آموزش مرکز قم  تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha