انسان تراز قرآن در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه حضور دارد
کد خبر: 3878015
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
حجت‌الاسلام مجید انصاری:

انسان تراز قرآن در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه حضور دارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اختتامیه سومین دوره جشنواره قرآنی فجر با اشاره به اینکه انسان تراز قرآن کسی است که در راهپیمایی 22 بهمن‌‌ماه حضور می‌یابد، گفت: این انسان پیشاپیش همه مردم در تمام ایران دست خود را به نشانه مقاومت در برابر آمریکا مشت می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره قرآنی فجر و تقدیر از قرآن‌آموزان برتر جامعه کارگری کشور عصر امروز ۲۱ بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولانی از خانه کارگر برگزار شد.
در ابتدای این برنامه، محمدصادق محسنی کبیر، مدیر اجرایی دارالقرآن خانه قرآن به بیان سخنانی پرداخت. وی با اشاره به اینکه مجموعه دارالقرآن خانه کارگر از سال ۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: این مرکز جزء بزرگ‌ترین مراکز قرآنی کشور است و بخش‌های مختلفی اعم از واحد امور کودکان دارد که این واحد در حال حاضر ۱۳ مرکز پیش‌دبستانی راه‌اندازی کرده است.

انسان تراز قرآن در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه حضور داردوی افزود: واحد آموزش‌های عمومی از دیگر فعالیت‌های دارالقرآن است که طی دو سال اخیر به شدت فعال شده است. ما برای اولین بار طرح ملی حفظ تلفنی قرآن کریم را در کشور راه‌اندازی کردیم و ۲۰۰ هزار نفر از سراسر کشور و ۵۰ نفر از خارج از کشور در آن حضور یافته‌اند.
محسنی کبیر کار دیگر دارالقرآن خانه کارگر را فعالیت تخصصی یا واحد نخبگانی عنوان کرد و گفت: در بخش تخصصی، بزرگ‌ترین مرکز تربیت معلم در کشور هستیم که تاکنون ۱۰ هزار مربی قرآن را در بخش‌های مختلف آموزش داده‌ایم. دوره‌های مربی‌گری ما تا سال گذشته هزینه داشت، اما از ابتدای امسال، حضور در این دوره‌ها رایگان شده است.
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود اظهار کرد: امسال هم سومین دوره جشنواره قرآنی فجر با حضور ۱۵۸۸ نفر در ۱۵ رشته برگزار شد.
بر اساس گزارش ایکنا در ادامه این‌ مراسم از ۲۶ نفر از حافظان کل قرآن کریم که طی سال ۹۸ موفق به حفظ کل قرآن کریم شده‌اند، تجلیل شد.
در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به بیان سخنانی پرداخت و گفت: ما مسلمانان افتخار بسیار بزرگی داریم که از جنس کتاب بودن معجزه پیامبر(ص) است. این‌ معجزه از جنس معجزه‌های دم دستی و مادی و عادی نبود و این به دلیل برتری فکر و اندیشه مردم آخر الزمان و مسلمانان است.
وی افزود: پیامبران قبل از اسلام به دلیل پایین بودن سطح فکر و عقل مردم آن زمان، معجزاتی از قبیل ناقه صالح یا عصای موسی یا زنده کردن مردگان و شفای بیماران و ... داشتند، اما معجزه پیغمبر یک‌ کتاب بود. جامعه اسلامی باید به خود ببالد که زمانی که پیغمبر از کوه نور پایین آمدند، در قلب او معجزه‌ای تابیده بود که قرار بود از آن به بعد معجزه‌گری کند. برخی فکر‌ می‌کنند معجزه پیامبر(ص) تنها یک کتاب است، در حالی که همین کتاب قرار است انسانی در تراز خلیفه خدا بسازد.
انصاری بیان کرد: کار خداوند متعال آفرینش و خلقت و خلاقیت بی‌نهایت است و انسان به عنوان نماینده خدا قرار است کارهای خدایی کند. همین انسان در هر عرصه‌ای که وارد شود، کار خدایی کند و دستورالعمل و برنامه این انسان کامل در این معجزه پیامبر آمده است. لذا پیامبر فرمود بعد از خود دو گوهر گران‌بها کتاب خدا و سنت را باقی می‌گذارم تا به آنها مراجعه کنید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بیان گام‌هایی برای عبور از سطح به عمق قرآن اشاره و اظهار کرد: حرکت به سمت قرآن از یادگیری الفاظ قرآن شروع می‌شود، با آشنایی با معنا و مفاهیم ادامه می‌یابد و در ادامه به آشنایی با تفسیر خواهد رسید. گام‌های بعدی حرکت از سطح به عمق قرآن است و عمق قرآن نیز بی‌نهایت است.
وی همچنین اظهار کرد: اگر‌ جامعه‌ای می‌خواهد کامل و برخوردار و جامعه‌ای بدون فقر، تبعیض، کینه، و سرشار از عدالت و زیبایی باشد، باید انسان به عنوان موجود کامل در آن جامعه باشد. افسوس و هزاران دریغ که جامعه اسلامی و کشورهای اسلامی از قرآن فاصله گرفته است. اگر قرآن برنامه علم‌‌اندوزی ما بود و جامعه علمی ما بر نهج علم قرآن بود، اگر مدیریت قرآنی بود، وضعیت خوبی را شاهد بودیم.

انسان تراز قرآن در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه حضور داردانصاری در ادامه صحبت‌های خود مشکل بشریت امروز که درگیر انواع فقر، تباهی و بی‌‌عدالتی، سیاهی و پلیدی شده است را ناشی از فاصله گرفتن از شاخص‌های جامعه قرآنی عنوان کرد و با تأکید بر یکی از سخنان پیامبر گرامی اسلام(ص) در مورد مراجعه به قرآن در زمان فتنه‌ها، گفت: ای انسان و ای بشر زیست کرده بر کره زمین! هرگاه امواج فتنه‌ها به شما روی می‌آورد،‌ خواه فتنه تبعیض نژاد باشد، یا فتنه تکاثر، سرمایه‌داری بی‌حساب، فقر و جهل و مصیبت‌هایی دیگر ... بر جوامع است به قرآن پناه ببریم که قرآن شفیع پذیرفته‌ شده‌ است. قرآن اگر در این دنیا شفاعت کسی را نکند، در آخرت محروم خواهد بود. چطور من می‌توانم امیدوار به شفاعت قرآن باشم، در حالی که قرآن در زندگی شخصی، کاری، خانوادگی، سیاسی و مدیریتی من جریان ندارد.
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: مگر می‌شود قرآن در جامعه‌ای حضور نداشته باشد. بعد آن جامعه چطور می‌تواند در قیامت از قرآن انتظار شفاعت داشته باشد؟ خود قرآن می‌فرماید پیامبر در عرصه محشر می‌فرماید خدایا به تو شکایت می‌کنم که امت و پیروان من این قرآن را به کنج کتاب‌خانه‌ها تبعید کردند. جلد خوب برای آن انتخاب کردند، اما بر طاقچه گذاشتند، بر بازوی کودکان خود گذاشتند، اما این قرآن در متن زندگی و در متن برنامه‌ها نیامد. مگر می‌شود جامعه قرآنی باشد، عده‌ای در این جامعه از سیری و پرخوری بمیرند و عده‌ای دیگر از فقر به مرگ نزدیک شوند؟ مگر می‌شود جامعه‌ای ادعای قرآنی بودن داشته باشد، اما به عده‌ای ظلم شود و عده‌ای دیگر سکوت کنند.
انصاری افزود: انقلاب اسلامی به وسیله یک مرد قرآنی به پیروزی رسید و مردم ایران چهل سال حول محور قرآن گردهم آمدند. هر زمان به قرآن نزدیک شده‌ایم، پیروز شده‌ایم. ما در مقاومت در برابر بیگانگان با حکم قرآن پیروز شدیم. انسان تراز قرآن کریم یعنی امام خمینی(ره) و یعنی کارگران شریفی که با مناعت طبع و با سیلی صورت خود را سرخ می‌کردند و تولید و کار این کشور را سامان دادند. آنها بودند که از حقوق ناچیز خود به جنگ و جبهه کمک کردند و شهدای جامعه کارگری گواه این حقیقت است.
وی با بیان اینکه از سختی‌های معیشتی خانواد‌ه‌های کارگری اطلاع دارم، بیان کرد: اینکه خانواده کارگر با وجود سختی‌های معیشتی باز هم به سمت قرآن می‌آید و در طول یک سال، کل قرآن کریم را حفظ می‌کند، یک معجزه است. اینکه جامعه کارگری به همت مسئولان خانه کارگر و دیگران بزرگ‌ترین دارالقرآن کشور را سامان داده‌اند، بسیار ارزشمند است.
این عضو مجمع تشخیص نظام در بخش پایانی صحبت‌های خود انسان تراز قرآن را شخصی معرفی کرد که در راهپیمایی 22 بهمن‌ حضور می‌یابد و گفت: این انسان پیشاپیش همه مردم در تمام ایران، دست خود را به نشانه مقاومت در برابر آمریکا مشت می‌کند. انسان تراز قرآن فردی همچون سردار قاسم سلیمانی است که مقاومت را معنایی دوباره می‌بخشد. ما در همه عرصه‌ها، انسان‌های قرآنی زیادی داشته‌ایم که رخت شهادت پوشیده و از میان ما رفته‌اند.
بر اساس گزارش ایکنا، در ادامه این‌ مراسم از برگزیدگان سومین دوره جشنواره قرآنی فجر در برخی از رشته‌ها تجلیل به عمل آمد و پس از آن علیرضا محجوب، نماینده مجلس شورای اسلامی در سخنان کوتاهی به خانواده‌های حاضر در جشنواره قرآنی دارالقرآن خانه کارگر خوش‌آمد گفت و ایام دهه فجر را به جامعه کارگری کشور نیز تبریک گفت.
در بخش دیگری این مراسم، از بخش دیگری از برگزیدگان سومین جشنواره قرآنی فجر تجلیل به عمل آمد و در پایان به تعدادی از حاضران در این مراسم به قید قرعه، هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام
captcha