گزارش راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن | حضور بهاری «سلیمانی‌های وطن» در طلیعه گام دوم انقلاب
کد خبر: 3878117
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

گزارش راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن | حضور بهاری «سلیمانی‌های وطن» در طلیعه گام دوم انقلاب

علی‌رغم سرمای شدید در سراسر کشور به ویژه تهران، با حضور مردم بهاردل ایران اسلامی، 22 بهمن امسال در طلیعه گام دوم انقلاب جوش و خروشی برپا شد و مردمی که سوگوار اربعین شهادت سپهبد سلیمانی هستند، امروز در قامت لشکری بزرگ بر ادامه راه شهدای مقاومت تأکید کردند.

راهپیمایی 22 بهمن تهران

به گزارش خبرنگار ایکنا، مردم تهران چهل و یکمین بهار آزادی را در حالی جشن گرفتند که یوم‌الله 22 بهمن امسال با چند اتفاق ویژه همراه شد؛ از یک سو امروز همزمان با چهلمین روز شهادت سپهبد سلیمانی است. لذا مردم یکبار دیگر همانند مراسم تشییع شهدای مقاومت، با در دست داشتن تصاویر شهدا به میدان آمدند تا نشان دهند که گذر زمان ذره‌ای از عشق و علاقه آنها به آرمان‌های انقلاب نکاسته است.

از سوی دیگر این اولین راهپیمایی ۲۲ بهمن در طلیعه گام دوم انقلاب است که حساسیت حضور در این جشن ملی را مضاعف ساخته و حضور باشکوه مردم این پیام را به دوست و دشمن می‌رساند که مردم در چله دوم انقلاب به مانند چله اول همچنان به آرمان‌ها، ارزش‌ها و اصول انقلاب وفادار بوده و اگر گله و اعتراضی هم دارند به دلیل بی‌توجهی‌ها یا انحراف برخی مسئولان از همان اصول و آرمان‌هاست. لذا همه این مؤلفه‌ها باعث شده بود تا راهپیمایی امسال باشکوه‌‌تر از سال‌های پیش برگزار شود.


  • عکس‎های بیشتر:

عکس‎های راهپیمایی 22 بهمن در تهران ـ 1

عکس‎های راهپیمایی 22 بهمن در تهران - 2


راهپیمایی باشکوه یوم‌الله ۲۲ بهمن از ساعت ۹ صبح به طور رسمی و همزمان در تهران و ۵۲۰۰ نقطه در سراسر کشور آغاز شد. خیابان‌های منتهی به میدان آزادی از ساعاتی قبل از شروع رسمی مراسم، مملو از جمعیتی بود که با وجود برودت هوا و بارش‌های شب گذشته، باز هم به سمت میعادگاه چهار دهه گذشته حرکت کرده بودند. امروز همه با هم آمدند و ماندن تا کاری کنند؛ کاری بزرگ، ماندگار، پربرکت و خاطره انگیز.

آری نام من ایران است، هر مصیبتی که بر ایران برود، بر ما می‌رود و این همه زخمی که در طول تاریخ بر آن رفت بر تن رنجور ما بود. نام من ایران است که در طول تاریخ زخم‌های بسیاری بر پیکرم نقش بسته اما همچنان پابرجا و استوارم. امروز روح، خدا با کلام خود معجزه کرد و طعم شیرین آزادی را به ایران هدیه داد.

حضور بهاری سلیمانی‌های وطن در طلیعه گام دوم انقلاب

ایران همیشه نشان از دلاوری، شجاعت و ایستادگی دارد. این ملت ازشهری و روستایی و عشایر، .همیشه ایستادگی و صلابت به همراه داشته‌اند و امروز تصاویر ماندگاری از سرداران شهید این آب و خاک، چشم‌نواز و دل نواز بود؛ امروز ملت یکپارچه به خیابان «ایران» آمده بودند.

مردمی که عشق سرزمین مادری در سر دارند، دوباره حاضر شدند و نشان دادند که هرگز غایب نخواهند شد. این حس عاشق شدن، انسان را سرپا نگه می‌دارد. آری خیابان آزادی تهران، همان خیابان ایرانی است که در جای جای میهن قابل مشاهده و امروز‌ 22 بهمن 98 همان 22 بهمن 57 است. سخن از برف و باران است که زمستان است، اما کدام نشان، نشان زمستان است. ملت ایران دلداده است و این‌گونه حضور پررنگ و طوفنده خود را در سپیدی برف به نمایش گذاشتند.

پلاکاردهای مزین به تصاویر سردار شهید سلیمانی در سراسر وطن نشان داد که مردم ما چقدر برای امنیت‌آفرینان ارزش و احترام قائل هستند. همه گل‌واژه‌های ذهنم را به کار می گیرم، همه احساسم را به کار می‌گیرم تا بگویم ای ایرانی، امروز متعلق به توست. امروز از حضور سلیمانی‌های وطن، جوش و خروشی را دیدیم و به خود بالیدیم که امروز هر ایرانی، یک حاج قاسم سلیمانی است. امروز ایران تماشایی‌تر از همیشه، حضور بهاری و همانند درختان، مقاومت و پایداری توأمان داشتند.

در چهل و یکمین بهار آزادی، فاصله‌ها فرو ریختند، بن بست‌ها بی‌نام شدند و انقلاب در 22 بهمن‌ماه متولد شد. این مردم با ایمان و این مردمِ خیابان باشکوه «ایران»، از شمال و جنوب، شرق و غرب یکصدا نام میهن را فریاد زدند.

حضور بهاری سلیمانی‌های وطن در طلیعه گام دوم انقلاب

اگرچه تحریم‌های ظالمانه آمریکا فشارهای اقتصادی بسیاری به مردم ما وارد کرده و دشمنان گمان می‌کردند با چنین فشارهایی، مردم ما میدان را خالی خواهند کرد اما هر جای ایران، سری می‌زدید حماسه بود و شور و شیدایی. از مازندران همیشه سرسبز تا سواحل گرم خلیج همیشه فارس، از زاگرس تا خاوران، ملت نیک‌اندیش با مهربانی و عشق به خیابان آمدند و با بصیرت خود، صحنه‌های زیبایی را خلق کردند. مردم ما یکبار دیگر نشان دادند که همان‌گونه که سردار ملی گفت: «خاک می‌خوریم اما خاک نمی‌دهیم» و این فشارهای اقتصادی، ذره‌ای باعث نمی‌شود دست از حمایت از ایران برداریم.

مردم ما همیشه نمایشگاهی از عزت و عظمت را برای نظاره به نمایش گذاشته‌اند. امروز نیز این‌گونه خیابان «ایران» را مملو از حضور عاشقانه خود کردند. ملت حس زیبای با هم بودند را به تماشایی‌ترین شکل ممکن نشان دادند. آری امروز مردم با حضور خود معجزه کردند.

بیش از ۲۸۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و ۳۰۰ خارجی و در کل کشور از سوی حدود ۶۰۰۰ خبرنگار، عکاس و تصویربردار، وحدت و یکدلی ملت ایران و عظمت این راهپیمایی سراسری را برای جهانیان مخابره کردند.

تهران نیز از شب گذشته برف‌ باریده بود اما امروز شکوفه‌باران بهاری بود و سرما مانع حضور هم‌میهنان نشده بود. تهرانیان، بهاری را خلق و از حضور، معرفت، نجابت و بزرگی‌خودشان، جهانیان را خجل کردند. این مردم نشان دادند که بهاردل هستند لذا 22 بهمن 98 یک روز خاطره‌انگیز برای تهران و برای ایران بود.

مردم همیشه پایدار تهران نیز هم‌پای سایر هموطنان از مسیر های دوازده‌گانه شامل مسجد امام حسین، میدان امام حسین، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی، مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی، مسجد امام هادی، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، خیابان آیت‌الله سعیدی، میدان آزادی، مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی، مسجد الجواد، میدان هفت تیر، خیابان آیت‌الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی، مسجد حضرت امیر، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب اسلامی، خیابان آزادی، میدان آزادی، مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی، مسجد حضرت حجت‌ابن‌الحسن، خیابان رودکی، خیابان آزادی، میدان آزادی، مسجد جامع امام سجاد، خیابان آیت‌الله اشرفیه اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی، مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی، مسجد جامع رسول‌اکرم (ص)، تهرانسر، بلوار شاهد، میدان جمال‌الملک، بزرگراه شهید لشکری، میدان آزادی و مسجد نظام مافی، بلوار آیت‌الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی، خود را به میعادگاه عاشقان رساندند تا وحدت و همدلی خود در حمایت از آرمان‌های امام و رهبری و آمادگی برای تحقق این آرمان‌ها در گام دوم انقلاب را نشان دهند.

حضور بهاری سلیمانی‌های وطن در طلیعه گام دوم انقلاب

مردم تهران با شعارهایی نظیر «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر انگلیس» و «مرگ بر منافق»، خشم و نفرت خود را از عوامل و اذناب شهادت سردار سلیمانی و یاران ایشان و نیز فشارهای شدید و تحریم‌های ظالمانه نشان دادند.

بر روی پلاکاردهای در دست مردم، نوشته‌هایی با مضامین «سردار دلتنگ تو هستیم؛ راهت ادامه دارد»، «من هم سلیمانی‌ام»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «در بهار آزادی جای شهدا خالی»، «پیرو رهبر هستیم»، «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند»، «من سلیمانی‌ام»، «انتقام»، «معامله قرن قبل از مردن ترامپ خواهد مرد»، «مرگ بر آمریکا دارای پشتوانه منطقی و قوی است»، «خون‌بهای سردار»، «در بهار آزادی جای سلیمانی خالی»، «از جریان مقاومت حمایت می‌کنیم»، «فجر انقلاب دمین خورشید استقلال و آزادی است»، «ورود تروریست‌ها ممنوع»، «جاء الحق و زهق الباطل» «تا آخر ایستاده‌ایم» و .... قابل رؤیت بود.

در طول مسیر راهپیمایی غرفه‌های متعدد فرهنگی، هنری و مشاوره‌ای از جمله «غرفه قرآنیان»، « غرفه فرهنگسرای ایران ما»، «غرفه جنبش مردمی ممانعت از ربا به عنوان جنگ با خدا»، «ارتش فدای ملت»، «غرفه صنعت بیمه»، و ... برپا شده بود. در تهران بیش از 1500 نوع از این غرفه‌ها برپا بود.

نمایش بمب‌های «یاسین»، «بالابان» و راکت «فجر-۵»، نمایش دستاوردها و تسلیحات سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با برپایی غرفه در مسیر راهپیمایی، نصب پیکسل‌های سردار سلیمانی توسط راهپیمایان، حمل نمادین تابوت سربازان آمریکایی، لگدکوب کردن پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی، برگزاری نمادین دادگاه جنایتکاران جنگی محور عبری-عربی-غربی، گرامیداشت شهدای هسته‌ای، اجرای سرود 1357 نفری دانش‌آموزی و تشییع تابوت معامله قرن، از جمله حاشیه‌های راهپیمایی امروز در شهر تهران بود.

حضور بهاری سلیمانی‌های وطن در طلیعه گام دوم انقلاب

بر روی تصاویری از سردار سلیمانی، هشتگ «گام دوم با تو» نوشته شده و جلوه زیبایی به این مراسم بخشیده بود. همچنین تعدادی زیادی از مردم با در دست داشتن تصاویر سردار قاآنی، فرمانده جدید نیروی قدس سپاه پاسداران، با وی اعلام همبستگی و حمایت کردند.

اعدام نمادین ماکت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از اتفاقات جالب توجه در مسیر راهپیمایی تهرانیان بود.

شخصیت‌های لشکری و کشوری از جمله حسن روحانی، رئیس‌جمهور، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله جنتی؛ دبیر شورای نگهبان، بیژن زنگنه؛ وزیر نفت، محمدجواد ظریف؛ وزیر امور خارجه، محمدرضا عارف؛ نماینده مردم تهران در مجلس، دریادار فدوی؛ جانشین فرمانده کل سپاه، علی ربیعی؛ سخنگوی دولت، حجت‌الاسلام و المسلمین علی‎اکبر ناطق نوری، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمجتبی خامنه‌ای؛ فرزند رهبر معظم انقلاب، حاجی‎میرزایی؛ وزیر آموزش و پرورش، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی؛ وزیر اطلاعات، پرویز فتاح؛ رئیس بنیاد جانبازان و مستضعفین، عباسعلی کدخدایی؛ سخنگوی شورای نگهبان، سردار سرلشکر حسین سلامی؛ فرمانده کل سپاه، حسین‌علی امیری؛ معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد، علی مطهری؛ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سردار اشتری؛ فرمانده نیروی انتظامی، حجت‎الاسلام والمسلمین صدیقی؛ امام جمعه موقت تهران، حجت‌‍‎الاسلام والمسلمین طائب؛ رئیس سازمان اطلاعات سپاه، غلامعلی حداد عادل؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، محسنی بندپی؛ استاندار تهران، غلامی؛ وزیر علوم، آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات، احمد مرتضوی‌مقدم، رئیس دیوان عالی کشور و ... با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی، همدلی و همگامی خود با مردم را نشان دادند.

بخش بعدی این مراسم قرائت قطعنامه پایانی بود که در بخشی از آمده است: «ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های مَنیع نهضت الهی امام راحل عظیم‌الشأن(قدس الله نفسه الزکیه) و تجدید عهد و بیعت با مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی)،ایمان و غیرت دینی، انقلابی‌گری، ولایتمداری، مقاومت، حفظ وحدت و انسجام ملی و تبعیت محض از منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و تحقق عملی مفاد بیانیه گرانسنگ گام دوم انقلاب اسلامی را موجب تکامل مسیر پرفروغ انقلاب اسلامی و عزّت و کرامت روزافزون ایران اسلامی می‌دانیم.

عزم جدّی برای انتقام سخت شهادت سردار دل‌ها، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، مجاهد بزرگ اسلام ابومهدی ‌المهندس و یاران همرزم‌شان از شیطان بزرگ آمریکای تروریست را مطالبه همگان دانسته و با آمادگی کامل برای هر نوع مقاومت و جانفشانی در این طریق الهی و هشدار قاطع به جنایت پیشگان آمریکایی ـ صهیونیستی، اعلام می نماییم تا اخراج کامل اشغالگران مفسده‌ برانگیز آمریکایی از منطقه غرب آسیا و محو رژیم جعلی کودک کش از پای نخواهیم نشست.

نقض عهد پی در پی و خروج یک‌جانبه و مستکبرانه از معاهدات بین‌المللی از جمله توافقنامه برجام، گواه مستدل و منطقی بر چرایی بی‌اعتمادی مطلق به آمریکای جهان‌خوار و هم‌پیمانان اروپایی آن بوده و اقدام ننگین رئیس جمهور پست و حقیر ایالات متحده در ترور ناجوانمردانه سرداران بزرگ جبهه مقاومت را اثبات‌کننده تروریست دولتی بودن هیئت حاکمه‌ ام‌الفساد قرن، آمریکا دانسته، هر نوع زمزمه شوم و ذلت‌بار مذاکره با مصداق اتمّ استکبار، قاتل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دشمن شماره یک بشریت و دلبستن به بیگانگان را شدیدا محکوم می‌کنیم.

توطئه احمقانه و خبیثانه آمریکایی ـ صهیونیستی موسوم به «معامله ننگین قرن» که به توفیق الهی و مقاومت مسلمانان و آزادیخواهان جهان از هم اکنون به زباله دان تاریخ سپرده خواهد شد و به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری(مدظله العالی)؛ قبل از مرگ ترامپ خواهد مُرد را محکوم و تداوم حمایت همه‌جانبه از جبهه با صلابت مقاومت اسلامی، خاصه مردم ستمدیده و شجاع فلسطین و آرمان قدس شریف تا محو کامل رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی را خواهانیم.»

سخنرانی حسن روحانی در مراسم 22 بهمن

سپس نوبت به سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی، رئیس‌جمهور رسید که در بخشی از سخنان خود گفت: «بهمن ۵۷ در ۴۱ سال پیش به ما نشان داد که چگونه قدرت خداوند در اراده یک ملت بزرگ تجلی می‌یابد. علیرغم اینکه تبلیغ می‌کردند دوران دین و معنویت سپری شده و علیرغم اینکه جهان آن روز را به دو قطب شرق و غرب تقسیم کرده بودند، ملت بزرگ ایران با انگیزه دینی و مذهبی و بدون اتکا به هیچ قدرت و ابرقدرتی با دست خالی و با دلی مطمئن در برابر رژیم تا دندان مسلح و اربابانش ایستادند و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساندند. ‌بی‌تردید ما در حادثه تاریخی ۲۲ بهمن ۵۷ دست خداوند، قدرت خداوند و اراده حق را به خوبی مشاهده کردیم. بدون عنایت خداوند چگونه امکان‌پذیر بود که در برابر تمام قدرت‌های جهانی و حکومت نظامی در کشور، ملت ما بتواند بزرگ‌ترین پیروزی تاریخی را رقم بزند.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: من در اینجا می‌خواهم به نکته مهمی اشاره کنم. تمام انقلاب ما در واقع یک انتخاب بود. می‌خواهم به این سؤالی که در ذهن برخی از نسل سوم و چهارم ممکن است به وجود آمده باشد پاسخ دهم که چرا ملت ایران در ۴۱ سال پیش انقلاب را انتخاب کرد و چرا رژیم گذشته را سرنگون کرد. در واقع انقلاب اسلامی مبتنی بر یک انتخاب بود. مردم بین یک رژیم فاسد و وابسته به آمریکا و یک نظام مردم‎سالار دینی، بین فاسدی مثل شاه ملعون و انسانی با ایمان و با دانش و سیاستمداری همچون امام(ره)، امام(ره) و مردم‎سالاری را انتخاب کردند؛ بین وابستگی به ابرقدرت‌ها و استقلال، مردم ما استقلال را انتخاب کردند.

روحانی اظهار کرد: به اعتقاد من این انتخاب امروز هم در پیش روی مردم باشد پاسخ مردم امروز ما هم پاسخ ۴۱ سال پیش خواهد بود، لذا بسیار مهم است به این نکته توجه کنید که انقلاب اسلامی مبتنی بر انتخاب بود و بالاترین ثمره انقلاب نیز انتخاب است؛ انقلاب از انتخاب و انتخاب از انقلاب است»

حضور بهاری سلیمانی‌های وطن در طلیعه گام دوم انقلاب

آنچه در پایان این گزارش باید بر آن تأکید ویژه داشت قدردانی از این مردم پایدار و همیشه در میدان است. برایت چه بگویم، چگونه بسرایم عظمت این ملت همدل را. ملت ما همیشه همدل است و امروز هم روح همدلی را در کالبد لحظه‌های با هم بودن به خوبی به نمایش گذاشت. امروز خیابان‌ها مملو از مردمانی شد که عاشق و دلداده کوی یار و وفادار هستند.

اینجا سرزمین ایران و مهد دلیران است. هم‌وطن عزیز ایرانی، عاشق اگر پیراهن ندراند چه کند؟ هموطن، ایران امروز و هر روز به حضور تو زنده است. امروز دست خدا با تو بود. سلام بر شما که سرزنده‌تر از همیشه به میدان آمدید و پشت حیله را شکستید. امروز من و تو، ما شدیم برای آینده‌ای که نویدبخش روزهای خوب است و نشان دادیم که باز هم در میدان آزادی آرام می‌گیریم.

آفرین بر شما ملت ایران. مستکبران، حضور امروز مردم را فراموش نخواهند کرد. در پسِ همه روزهایی که ثبت و خاطره‌انگیز شدند لحظه‌های امروز را نیز تاریخ ثبت می‌کند. امروز ملت یک روز بزرگ و خاطره انگیز را تجربه کردند. سلام بر شما مردم بافرهنگ، درودتان باد هموطنان. سلامتان باد ایرانیان.

انتهای پیام
captcha