حضور با شکوه قرآنیان در جشن انقلاب / رمز و راز یک حضور
کد خبر: 3878118
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

حضور با شکوه قرآنیان در جشن انقلاب / رمز و راز یک حضور

جامعه قرآنی نیز همگام با دیگر‌ آحاد ملت حضور پررنگی در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشت؛ حضوری که از سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی برقرار بوده و تا همیشه نیز خواهد بود؛ به راستی رمز و راز این حضور طی ۴۱ سال چه چیزی بوده است.

ارسالی ///////////حضور با شکوه قرآنیان در جشن انقلاب / رمز و راز یک حضور

به گزارش ایکنا؛ در چهل و یکمین سالگرد بهار انقلاب شکوهمند اسلامی همه اقشار و آحاد مردم با حضور در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن بار دیگر با آرمان‌های امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی بیعتی دوباره کردند، تجدید میثاق و حضوری که نشان داد این مردم همچنان دل در گرو انقلاب خود دارند و هیچ چیزی سد این دلدادگی نخواهد شد.
سرمای هوا در ۲۲ بهمن ۹۸ که استخوان سوز‌تر از هر روز دیگری بود هم در تهران همچون گوشه گوشه این آب و خاک مانع از حضور مردم در حمایت از انقلاب اسلامی و برپاداشتن جشن پیروزی انقلاب اسلامی نشد و اقشار مختلف مردم، خود را به قرارگاه‌هایی که از پیش اعلام شده بود، رساندند تا مشت گره‌کرده خود را نثار دشمنان وطن و آنها که چشم طمع به این خاک دارند، کنند. مشت‌هایی که بیش از هر چیزی سیاست‌های خصمانه دشمنان ایران اسلامی را نشانه رفته بود تا به آنها یادآور شود که دست از خصم دائمی خود با ملت ایران بردارند.
با اینکه در ساعات ابتدایی صبح در پایتخت ایران سرافراز سرما بیشتر از همیشه احساس می‌شد، اما این مسئله نه تنها در برپایی با شکوه‌تر راهپیمایی مردم اثرگذار نبود بلکه مردم انقلابی از دقایق ابتدایی صبح و حتی قبل از ساعت ۹ که زمان قرار بود، با شکوه هرچه تمامتر در راهپیمایی حضور پیدا کردند و پاسخ محکمی به دشمنی‌های جنایتکاران دادند.
مردم قدرشناس در بهار آزادی نه تنها جای شهدای انقلاب و دفاع مقدس بلکه جای شهدای مدافع حرم و به خصوص شهید سرافراز سپاه اسلام را نیز خالی کردند و یادشان را زنده نگه داشتند، شهدایی که غالب آنها از نسل‌ها و رویش‌های بعد از انقلاب بودند که اگرچه انقلاب را درک نکردند، اما امروز پاسدار انقلاب و اسلام هستند.
شکوه حضور مردم در راهپیمایی امروز یک ویژگی خاص دیگر هم داشت و آن هم شهادت سردار دل‌ها و همزمانی چهلمین روز شهادت سردار قاسم سلیمانی با روز ۲۲ بهمن بود، همین باعث شد تا راهپیمایی امروز شکوه بسیار بیشتری داشته باشد، مردمی که در روز تشییع سردار خوبی‌ها سنگ‌ تمام گذاشته بودند امروز و در چهلمین روز شهادت آن فرزند سرفراز ایران آمده بودند تا به گفته او که خواستار حمایت همیشگی از انقلاب شده بود، عمل کنند. امروز مردم همیشه در صحنه تصاویر سردار شهید قاسم سلیمانی را در کنار تمثال‌هایی از امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در دست داشتند.
در این حضور پر شور، جامعه قرآنی نیز حضور چشمگیری داشت، حضوری که از سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی برقرار بوده و تا همیشه نیز خواهد بود. غرفه‌های شبکه قرآن و معارف سیما و رادیو قرآن امسال نیز همچون سال‌های اخیر در تقاطع خیابان نواب-آزادی میزبان حضور قرآنیان بودند و به اجرای برنا‌مه‌های مختلف پرداختند.

درخشان‌ترین زمان بعد از انقلاب
عباس سلیمی، پیشکسوت قرآنی کشورمان جزء اولین نفراتی بود که خود را به محل قرار قرآنیان در تقاطع نواب - آزادی رساند.
عباس سلیمی در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: مفتخرم به عنوان قطره‌ای ناچیز از دریای بیکران حامیان ایران اسلامی در این مراسم حضور دارم. رمز و راز این حضور همان راز و رمزی است که امام بزرگوار در یکی از بیانات خود فرمودند که مردم دوران ما از مردم دوران پیامبر(ص) بهتر است. این همان رمز و رازی است که مردم را به این مراسم آورده است.
این پیشکسوت قرآنی کشورمان با اشاره به برخی جنایت‌های دشمنان علیه ملت ایران، افزود: این مردم شهید شدن رزمندگان اسلام در جبهه‌های جنگ در سرمای بسیار شدید جبهه‌ها را دیده‌اند، شهید شدن غواصان با دست‌های بسته را دیده‌اند، ذبح شدن حججی‌ها را و ارباً اربا شدن سردار شهید قاسم سلیمانی را دیده‌اند، مشخص است که در حمایت از این ایثارها حضور خواهند یافت. مردم وقتی مقایسه می‌کنند سهم ما در قبال این شهدا و این جانفشانی‌ها چند قدم پیاده راه رفتن است؛ اگر شرایط جوی بسیار بدتر از این هم باشد این مردم به قدری با شرافت هستند که مناسبت‌های حمایت از انقلاب اسلامی حضور یابند.
سلیمی با بیان اینکه زمینه‌سازی برای حکومت حضرت مهدی(عج) جز ارکان‌ جهان بینی ماست، بیان کرد: اینکه انقلاب اسلامی زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی(عج) است باعث شده تا این مردم پای کار بایستند. این حضور پیامی برای مدیران و بزرگان دارد که باید به آنها در همه ابعاد صادقانه خدمت کرد. اینقدر این مردم درایت اجتماعی و شعور سیاسی دارند که تفاوت بین مشکلات معیشتی و دفاع از اصل انقلاب در مواقع حساس را می‌دادند. امیدوارم خداوند این توفیق را هیچ وقت از ملت ما نگیرد.
سلیمی در بخش دیگری از این گفت‌وگوی خود در مورد دستاوردهای چهل و یک ساله نظام در حوزه قرآن، بیان کرد: مطمئناً در نقطه درخشان و قابل افتخاری قرار داریم. اگر بخواهیم وضعیت قرآنی خود را با سال‌های قبل از انقلاب مقایسه کنیم پیشرفت غیر قابل توصیفی پیدا کرده‌ایم، زمانی تعداد حفاظ قرآن در کشور انگشت شمار بود اما در حال حاضر این جمعیت بی‌نهایت و بی‌شمار است و این استعدادها در حدی هست که مقام معظم رهبری مطالبه ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم را دارند. شرایط ما قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست اما در این‌ مسیر باید از یک اصل غافل نشویم و آن هم توقف در لفظ قرآن است، باید تلاش کنیم تا در لفظ قرآن توقف نداشته باشیم و وارد مرحله تدبر و مهم‌تر از همه عمل به قرآن شویم. باید به روزی برسیم که تمام قوانین ما پیوست قرآنی داشته باشد و هیچ موردی در مسائل مختلف نماند الا اینکه مقتبس از یکی‌ از آیات قرآنی باشد. آنجا می‌توانیم بگوییم در خور شهدا عمل کرده‌ایم، مادامی که قرآنی بیندیشیم، قرآنی سخن بگوئیم و قرآنی عمل کنیم‌ رسالت جامعه قرآنی را به منصه ظهور رسانده‌ایم.

داغ سردار سلیمانی و ترغیب مردم به حضور 
همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیز که از ساعات اولیه شروع مراسم حضور یافته بود با اشاره به اینکه شعور انقلابی مردم و نگاه بلند و ارتباط قلبی مردم با انقلاب عامل اصلی این حضور است، گفت: هنوز داغ سردار سلیمانی بر دلهای ملت ایران سنگینی‌ می‌کند، این داغ مردم را بیشتر ترغیب کرده است تا در این مراسم حضور داشته باشند.
محمدی با تأکید بر اینکه یکی از اشتباهات راهبردی دشمن شهادت سردار سلیمانی بوده است، افزود: یقیناً این شهادت در سال‌های آینده و در نسل‌های آینده کارساز خواهد بود. انقلاب اسلامی به برکت قرآن توانست رتبه‌های ایران در عرصه‌های مختلف را از زیر ۱۰۰ به بالای ۱۰ بیاورد.
محمدی همچنین به مبحث معامله قرن نیز اشاره و تصریح کرد: یکی از مسائلی که مردم در این مسیر بر آن تأکید داشتند همین معامله قرن بود و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری این معامله قبل از مرگ عامل اصلی آن از بین خواهد رفت.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ‌انقلاب اسلامی را قرآنی بودن آن عنوان کرد و افزود: هر مقدار ما قرآنی‌تر باشیم انقلاب ماندگارتر خواهد شد و هر مقدار مردم انس بیشتری با قرآن داشته باشند به همان اندازه نظام و کشور مداومت خواهد یافت. اگر‌ رهبر معظم انقلاب مطالبه ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم را مطرح می‌کنند نشان دهنده اهمیت قرآن در نظام اسلامی و اثرگذار بودن آن است.
وی اظهار کرد: ما به دنبال حافظ عامل هستیم و تلاش می‌کنیم‌ حافظی تربیت کنیم که قرآن را با تمام وجود حس کند و زبانش با قرآن سخن بگوید و چشمش با قرآن ببیند. در گام دوم انقلاب اسلامی مقام معظم رهبری سه نکته بیان کردند که دستیابی به هر سه این نکات مبتنی بر فرهنگ قرآن خواهد بود.

سرمایی که با گرمای حضور مردم از بین رفت 
حمید شاه‌آبادی معاون صدای رسانه ملی نیز در این مراسم ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: گرمای حضور مردم باعث شده تا هوای سرد امروز چندان به چشم نیاید.
وی بیان کرد: آنچه مردم را به خیابان کشیده است دیدگاه و حس تعلقی است که مردم به انقلاب خود دارند، همزمانی چهلم شهادت سردار سلیمانی و روز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی باعث شده مردم حضور پررنگ‌تری داشته باشند.

وظایف ملت در گرامیداشت یوم الله 
محمدحسین محمدزاده، مدیر سابق شبکه قرآن و معارف سیما نیز در مورد حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: هر زمان کلمه «یوم» در قرآن به لفظ جلاله «الله» اضافه شده است، خدا آن روز را به خود نسبت داده است. یوم الله یعنی روزی که در آن خداوند متعال نعمت مهمی را به انسان ارزانی داشته است.
وی افزود: هنگامی که این روز شکل می‌گیرد امت اسلامی و رهبر امت وظیفه یادآوری آن را دارند و این مهم در سوره مبارکه ابراهیم یادآوری شده است. اینکه می‌بینیم در یکی از روزهای بهمن‌ماه ۵۷ نعمت بزرگ‌ انقلاب به مردم ایران عطا شده است، یکی از وظایف ملت یادآوری آن به هر شکل ممکن است و حضور در این مراسم یکی از جنبه‌های یادآوری یوم الله است.

انتهای پیام
captcha