وجود رژیم صهیونیستی اساس تمامی مشکلات است
کد خبر: 3878291
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
رئیس پارلمان مراکش:

وجود رژیم صهیونیستی اساس تمامی مشکلات است

حبیب المالکی، رئیس پارلمان مراکش، با اظهار نظر درباره تحولات مسئله فلسطین تصریح کرد: وجود رژیم صهیونیستی در فلسطین اساس تمامی مشکلات است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس پارلمان مراکش در سخنرانی اختتامیه نشست مجلس نمایندگان روز گذشته، 22 بهمن تأکید کرد: سیاست‌های استبدادی رژیم صهیونیستی، مجازات جمعی در حق مردم مظلوم فلسطین و مصادره اراضی آن‌ها که در نهایت ایجاد کشور فلسطین را غیرممکن سازد، به‌دور از صلح است.

وی افزود: مسئله فلسطین در استقلال و برپایی کشوری مطابق با قوانین بین‌المللی، از حقوق غیر قابل انکار ملت آن است و طرح ترامپ با صلح و واقعیت سرزمین فلسطین سازگاری ندارد.

المالکی با تأکید بر ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس و تحقق یافتن حق مردم این سرزمین گفت: کشور مراکش در کنار فلسطینیان است و حمایت قاطعانه و بی‌قید و شرط از مسئله فلسطین را اعلام می‌دارد.

یادآور می‌شود، ترامپ 8 بهمن‌ماه جاری در کنفرانسی مطبوعاتی در واشنگتن طرح به اصطلاح صلح خود موسوم به معامله قرن را با حضور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد. فلسطینیان، کشورهای عربی و کشورهای اسلامی معامله قرن را نپذیرفته و آن را محکوم کردند.

انتهای پیام
captcha